Skyldfølelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år,

Jeg forstår godt, at du føler det er forkert at tænke på andre piger, når du har en kæreste. Det er dog helt normalt og noget næsten alle oplever på et tidspunkt mens de er i forhold. Så længe du ikke reagerer på det, skal du ikke have dårlig samvittighed eller føle at du er din kæreste utro.

Måske kan du mærke forskel på de følelser du har for din kæreste, og hende den anden pige? De følelser du har for din kæreste er måske lidt dybere og mere kærlige. Og dem for pigen er måske mere varmen og det, at man også kan føle sig forlegen, når hun siger, at hun godt kan lide dig. Mon du kan mærke forskel på følelserne mellem din kæreste og pigen?

Det er vigtigt, at du mærker efter, hvad der føles rigtigt for dig. Føles det på et tidspunkt rigtigt at gå fra din kæreste til fordel for den anden pige, er det godt, at du er ærlig over for din kæreste og fortæller hende det som det er.

Det kan godt være hårdt. Men jeg tænker, at det ville være godt for jer, hvis det sker mellem jer.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.