Brev
Skrive først
Hej BørneTelefonen
har den her kæreste men problemet er at det ALTID er mig der skal skrive først hvad skal jeg gøre??
Har sagt det til ham men han glemmer det bare??
Hvad skal jeg gøre???
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du
Det kan jeg godt forstå, at du synes er lidt træls. Det første skridt har du allerede taget. Nemlig at sige det til ham, at han også skal skrive først til dig. Det er ret sejt. Desværre så glemmer han det. Eller måske når han ikke at få mulgiheden for at skrive på et tidspunkt, der passer ham...?
Måske er der forskel på, hvor meget og hvor ofte, I hver især synes det passende at skrive. Nogen kan godt lide at skrive sammen meget, nogen lidt mindre og andre har det fint med små beskeder og vil måske hellere snakke, når man er sammen. Det kan være, at det er det, I skal finde ud af, hvad der er bedst for jer?
Måske vil det forsætte med, at det er dig, der skriver først og han så svarer dig. Kunne det så være ok for jer, hvis I har den aftale?  - Og finde ud af, at det kan godt fungere og være kærester på den måde?
Ellers tænker jeg, at du skal give dig selv en opgave... Nemlig at du er tålmodig og stoler på, at han skriver til dig på et tidspunkt. Du skal altså vente, vente, vente, vente og blive ved med at vente til han skriver til dig. Det kan godt være, at du mister tålmodigheden og synes, at det simpelthen er for længe at vente på en besked. Men, der min opgave til dig - tik tik tik... er du klar til det?
Hvis du næsten ikke kan holde det ud, så skriv med dine veninder, vær sammen med veninder, lave noget hyggeligt sammen eller hvad du nu kan finde på.
Jeg håber, du kan bruge mine idéer eller måske selv er kommet på andre idéer.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen