Brev
Skriv det til en dreng
Hej brevkasse.
Jeg er en dreng på meget snart 15 år.
Jeg er ret vild med en dreng på 18 år. Jeg tænker på ham hele tiden.
Men jeg ved ikke hvilket køn han er til.
Hvordan finder jeg ud af det?
Og hvordan skriver jeg til ham at jeg er ret så vild med ham.
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på snart 15 år
Mange tak for dit brev. Det lyder dejligt, at der er en, du er vild med.
Nu ved jeg ikke, hvordan du kender ham fyren og om I har kontakt? Men nogle gange kan man få meget at vide, selvom man ikke spørger direkte. Så i stedet for direkte at spørge, ham du er vild med, hvilket køn han er til, kan du måske bruge tid sammen med ham? På den måde, har du har mulighed for, at lære ham bedre at kende. Og jeres relation kan udvikle sig.
Du kan måske sørge for, at I laver noget sammen, hvor der ikke er andre. Det er i hvert fald en mulighed, at lære ham at kende på den måde. Og så kommer svarerne på dine spørgsmål måske af sig selv.
Det kan også være, at du kommer frem til, at du gerne vil fortælle ham, at du er vild med ham. Hvis det ender sådan, kan du overveje, hvad der er den bedste måde at sige det på. Det kan indimellem være godt at overveje, om man har mod på at sige det ansigt til ansigt, frem for at sige det på fx sms. Det gør det nemmere at kommunikere, og man undgår nemmere eventuelle misforståelser.
Jeg ønsker dig en masse held og lykke med kærligheden.
Venlige hilsner BørneTelefonen