Brev
SKOLEN
HEJ BØRNETELEFONEN DER ER EN I MIN KLASSE DER MEGA LÆKKER OG SØD OG JEG TØR IKKE OG SPØRGE OM VI SLKAL VÆRE KÆRSTER HVAD SKAL JEG GØRE ????? HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 11 år, tak for dit brev som du har kaldt "SKOLEN".
Du skriver, at du er blevet vild med en fra din klasse, men at du ikke tør spørge om I skal være kærester!
Det er jo svært at gå rundt med den slags følelser uden rigtig at kunne få dem "afleveret" til den person, det drejer sig om.
Her kommer så nogle ideer, som du måske kan bruge:
Kunne du snakke med personen om noget helt almindeligt, feks om lektier, om hvordan det er at være i klassen eller om noget, der måske interesserer jer begge? Du kan så måske få et indtryk af, om vedkommende også synes godt om dig - og så kan I måske lidt senere åbne jer lidt forhinanden om hvad I føler?
Har du mobiltelefon? Hvis du har kunne du måske sende en sms og forslå at I kunne mødes efter skoletid og hygge jer med en film og en sodavand?
Du kunne måske også skrive et lille brev til personen?
Du kunne måske få en af dine gode venner til at spørge på dine vegne?
Hvis du ikke synes, at du kan bruge mine forslag, kan du ringe til BørneTelefonen og snakke med en rådgiver om, hvad du så kan gøre.
Mange hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.