Brev
Skal vi komme sammen
Hej børnrtelefonen.
Håber virkelig i vil svare på mit brev da jeg virkelig ikke ved hvad jeg skal gøre.
Jeg er en pige på 13 år. Her i sidste uge begyndte jeg at skrive med denne her 14 årige dreng. Jeg har følelser for ham, men det er min venindes eks.
Han skriver til mange piger i min omegn og føler bare at han er en player.
Han har sendt billeder hvor han onanerer, men har undskyld for det.
Jeg syntes jeg har følelser for ham, men mine veninder vil ikke acceptere det, og det tror jeg heller Ikke mine forældre vil.
Hvad syntes i jeg skal. Komme sammen med ham, eller glemme det?
Hilsen mig
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år!
Det kan være rigtig svært, hvis man får følelser for sin venindes ekskæreste. På den ene side, kan man ikke selv styre sine følelser. Man bestemmer jo ikke selv, hvem man bliver forelsket i. På den anden side, ønsker man ikke at gøre sin veninde ked af det.
Hvis din veninde ikke længere har følelser for drengen, er hun måske ok med, at du kommer sammen med ham. Ved du mon, om hun stadig har følelser for ham? Eller kunne du spørge hende om det?
Du skriver, at dine veninder og forældre ikke vil acceptere fyren. Jeg tænker på, hvorfor du mon tror det? Er de måske bekymrede for, at han kommer til at såre dig, hvis han er lidt af en player? Eller har du mon kommet sammen med andre, som de ikke har accepteret?
Du har selv indtryk af, at fyren skriver med mange piger. Jeg synes, du skal tænke over, om det er ok for dig, hvis I skal komme sammen.
Hvis ikke, så er det vigtigt, at du får talt med ham om det, inden I bliver kærester. Du kan fx sige, at du har en fornemmelse af, at han skriver sammen med andre, og at du ikke vil bryde dig om, at det fortsætter, hvis I skal komme sammen. Så har du fortalt, hvor du står.
Drengen har også sendt dig billeder, hvor han onanerer. Måske er du blevet lidt forskrækket over det? Selvom han har sagt undskyld, skal du mærke efter, hvad der er ok for dig, at I sender til hinanden – og sige fra, hvis det ikke føles ok. Og så er det selvfølgelig vigtigt at huske, at de billeder, man sender til hinanden, meget nemt kan deles med andre.
Jeg synes, det skal være din beslutning, om du vil komme sammen med drengen. Man kan som sagt ikke styre, hvem man bliver forelsket i.
Hvis du vælger at komme sammen med ham, kunne du tage en snak med dine veninder og forældre. Du kunne fortælle, at du er glad for ham, og at det er vigtigt for dig, at de accepterer ham. Du kunne også vise dem mit svar, så I kan tale om det med, at man ikke selv styrer sine følelser. Hvordan tror du, det vil være?
Måske vil de også have lettere ved at acceptere ham, hvis de lærer ham at kende. Du kunne derfor invitere ham hjem til dig, så han kan møde dine forældre. Og så kunne du også lave noget hyggeligt sammen med ham og dine veninder.
Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen