Brev
Skal jeg give ham lov?
Hej
jeg er en pige på 15 år, jeg har en kæreste som har spurgt mig om han må skrive hjerter til en pige der hedder J. som han også godt kan lide,
han siger det ikke betyder noget at han skriver hjerter med hende, men alligevel er jeg i tvivl om jeg skal give ham lov til det..
Han har indrømmet på ask han at godt kunne hende hvis han ikke var kærester med mig.. J. har også skrevet til mig at jeg ikke må tro at de har noget sammen for det havde de ikke,
så skal jeg give ham lov til at skrive hjerter med hende?
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære  pige på 15 år.
Jeg synes, det er et lidt svært spørgsmål, du har fået fra din kæreste, og jeg kan godt forstå, at du har brug for at høre min mening om det.
På den ene side siger din kæreste, at hjerterne ikke betyder noget for ham, og på den anden side skriver han på ASK, at han godt ville noget med hende, hvis han ikke var kæreste med dig.
Måske har han bare lyst til at udvide sine pigebekendtskaber, men jeg kan godt blive lidt i tvivl, om det også har noget at gøre med jeres kæresteforhold.
Når du spørger, om du skal give ham lov til at skrive hjerter, er det måske, fordi du selv bliver usikker på, hvor du har ham? Og om han går 100% ind for jeres kæresteforhold?
I stedet for at svare på det med hjerterne, skulle du måske snakke lidt med din kæreste om, hvordan I to har det sammen. Er I begge to tilfredse med det? Har I nogle nye ønsker til jeres forhold, eller er det ok, som det er nu?
Efter den samtale tror jeg, at du nemmere kan afgøre med dig selv, om det er ok, at han sender hjerter til den anden pige.
Held og lykke med det
De bedst ønsker fra BørneTelefonen