Brev
Skal jeg bare sige det?
Hej Børnetelefonen.
Jeg er en dreng på 16,
jeg snakker med en pige som jeg godt kan lide.
Vi skriver sammen rigtig meget om alt muligt og griner sådan altid når vi skriver sammen,
hun griner også af ting der er total latterlige som man ikke ville grine af normalt 😛
Men jeg er en direkte person og er ikke bange for at sige ting, hvis jeg vil pga jeg har en anderledes tankegang end andre (Dør du af det? Nej? Gør det ondt? Nej? Godt så gør det)
Men jeg er bare i tvivl om hun overhovedet kan lide mig,
vi skriver ikke hjerter eller noget, bare normale smileyer, men hver gang vi ses kort så siger hun hej, eller hvis der er længere afstand vinker hun med hånden tæt på kroppen og smiler.
Tror i hun kan lide mig? Tænker nemlig at bare sige til hende jeg kan lide hende og se hvad der sker.
Det er bare det der kan ske 3 ting,
vi kommer ikke til at snakke mere (dårligt,
hun kan lide mig (godt)
eller hun kan ikke lide mig.
Tror i hun kan lide mig? Er den dumt jeg bare siger det til hende? Jeg har nemlig intet problem i at sige det. 🙂
Tak
Mvh,
En anonym dreng 🙂
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 16 år
Når det føles som om kærligheden banker på, har du flere valg. Du kan lade være med at åbne og aldrig vide, hvad der gemmer sig bag den lukkede dør. Du kan åbne og måske få en spand koldt vand i hovedet eller du kan få smil, kys og kærlighed.
Når du vælger at åbne døren er der ingen vej tilbage. Men... På den anden side af døren venter en afklaring og en mulighed for at åbne noget nyt op eller slippe fri af tanker om noget, der alligevel ikke bliver til noget.
Dit brev lyser af livsmod og klogskab og jeg er helt enig i, at det ikke kommer til at gøre ondt at spørge hende eller du kommer til at dø af det.
En gang i mellem kan det også hjælpe at vende det hele om. Tænk på hvor stort en kompliment det er, at der er nogen der føler sådan for en.
På dit brev lyder det som om, at I allerede har et særligt forhold til hinanden og respekterer hinanden. Det er et godt, hvis det skal udvikle sig til mere end et venskab eller skal forblive som det er nu.
Jeg håber, at der gemmer sig nye kærlige eventyr bag den lukkede dør.
Kærlig hilsen BørneTelefonen