sex nu?

hej bb!

hjælp er en pige på 12 snart 13 her til sommerferien.

jeg har den her mega søde kærester der bor ca. 50 min væk fra mig. vi har et godt forhold og så ik?

jeg skulle hhave været hjemme ved ham i sidste uge men måtte ik fordi min mor var bange før at vi skulle have sex ( akavet )

på det tidspunkt hade jeg ik de tanker om det men her idag snakkede jeg med ham og han spurgte om jeg var jomfru! jeg svaredet ja ( OG DET ER JEG OS )

han spørg så om jeg var klar til sex!!!

jeg svare “nej det tror jeg ik. det var man jo aldrig tænkt på. men lige nu så nej” og han rigtige gerne vil have det med mig .
dag <3

men så lige nu hvor jeg skriver dette ko jeg til at tænke på ” jeg er kun 12 snart 13, og alle har givet sig selv finger i den her alder og det er jo dejligt, men og så nu her hvor vi skal være sammen om vi ender i noget sex” og vis vi gør slår min mor mig ihjel<3

ps han er 14

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Pige på snart 13 år,

Tak for dit brev. Jeg kan godt forstå alle dine tanker om sex.

Har din mor mødt din kæreste? Jeg tænker, at det måske kunne give din mor lidt mere tryghed, hvis hun lærte din kæreste at kende, og at I var hjemme hos dig. Det kan måske godt lyde fjollet, at det skulle betyde noget. Men tit vil forældre ikke give lov til noget, fordi de ikke føler sig helt trygge ved det, som skal foregå.

Jeg læser dit brev, som at din mor har snakket lidt om sex med dig, men at det var akavet for dig. Ja, det kan jeg godt forstå, at det er, men hvor er det godt, at I har fået snakket lidt om det.

Det er helt normalt, at man begynder at blive nysgerrig på sex i din alder, som du også selv beskriver så flot. Jeg tænker, at det er meget vigtigt, at du og din kæreste er enige om, hvor meget sex I begge to kan føle jer trygge ved, for at det bliver en god oplevelse.

Jeg tænker, at det måske ikke skal være sex, I skal starte med, men mere bare at holde i hånd, røre ved hinanden og lære hinanden at kende på den måde, først. Der kan være stor forskel på, hvad man synes er rart, og det vil være en del af det at kunne føle sig tryg ved sex.

Jeg vil også sige til dig, at de fleste er omkring 16 år før end de har sex med en anden. Måske hjælper det dig, så du ikke føler dig presset til sex, når du kun er 12, snart 13 år.

Jeg læser dit brev, som at du vil være ærlig over for din mor. Den ærlighed skal du holde fast ved, selvom det måske kan være svært. Hvis først man begynder at være uærlig, kan man blive helt væk i sig selv. Det betyder ikke, at din mor skal vide alt om dit sexliv, men hjælpe dig med at passe på dig og at du har det godt og trygt.

Håber du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.

De bedste hilsner BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?