Brev
Sex med vikar
Hej
jeg er en dreng på 13 år som er helt vild med min vikar
hun vikar er 22 år og er mega sød
en dag da vi havde fået fri var jeg den sidste til at gå fra klassen
og så kom hun ind hun kom hen til mig og vi begyndte at snakke lidt
hun sagde at jeg var sød og tog lidt på mig mens hun kyssede mig på kinden
hvad skal jeg gøre
ved det virkelig ikke?????????????
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Du skriver, at du er ”helt vild med din vikar” – og faktisk er det helt almindeligt. Måske skyldes det, at mange vikarer og lærere er søde og gode til at lytte. Du skal i hvert fald vide, at du langt fra er den eneste, der har haft følelser for en vikar. Dog vil de fleste opdage, at følelserne forsvinder med tiden. Det er med andre ord ofte bare en “periode”.
Når du skriver, hvad der skete på skolen, bliver jeg bekymret. For det er forkert, det din vikar har gjort –faktisk er det ulovligt. I Danmark har vi nemlig en lov, der siger, at voksne ikke må være sammen med børn på den måde, man er sammen med en kæreste. Derfor må din vikar ikke røre dig på private steder.
Loven er lavet sådan for at beskytte barnet/eleven. Det er altså din vikar, der har gjort noget ulovligt – ikke dig!
Du spørger, hvad du kan gøre, og det forstår jeg godt. Det er nemlig svært at gå alene med sådan en hemmelighed. Derfor synes jeg, at du skal tale med nogle voksne om det – også selvom det virker meget spændende lige nu. For det, der er sket, er ikke i orden. Måske kan du fortælle det til dine forældre, en anden lærer eller måske en tredje, du selv har i tankerne?
Selvom det kan være svært, skal du også sige til din vikar, at du ikke vil have at hun rører ved dig – hvis hun gør det igen. For selvom du er lidt forelsket hende, er det vigtigt, at det ikke sker igen.
Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for at tale mere om, hvordan du får det fortalt til en voksen.
De bedste hilsner
BørneTelefonen