Sex med vennen

Hej BB,

jeg har for et par dage siden var sammen med en dreng… altså vi gik i seng sammen, og det var uden kondom.. og han fik udløsningen inde i mig…  men jeg har taget en fortrydelsespille..

Men nu ignorere han mig, han ser mine beskeder… men svare ikke…

Her i dag blokerede han mig på facebook….

Hvad skal jeg gøre?

Jeg føler mig virkelig misbrugt..

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Jeg kan godt forstå, du har fået følelsen af, at han har brugt dig. For hvad betyder det at han gerne vil gå i seng med dig, men ikke vil snakke med dig efterfølgende. Han sender jo forskellige signaler, både, at han vil være sammen med dig og at han så ikke tager telefonen eller svarer dig i det hele taget, og det gør dig ked af det, det er meget forståeligt.

At gå i seng med hinanden og have sex, skulle gerne være en god oplevelse, ofte er det desværre ikke og det kan der være mange grunde til. Nogle piger, men også drenge, føler sig presset til at gøre det, og det bliver ikke altid særlig vellykket. Måske er samlejet godt, men generthed kan efterfølgende ødelægge oplevelsen, hvis drengen eller pigen føler sig overfældet og derfor ikke reagerer særlig godt.

Du har været i seng med en dreng. I er begge blevet en erfaring rigere. Jeg kan ikke vide hvorfor han ikke vil i kontakt med dig nu, men jeg tænker at det måske kan have noget at gøre med at han ikke ved hvordan han skal takle det hele. Måske er han overvældet, måske bliver han drillet, det er ikke til at vide, men hans måde at takle dette på, viser at han ikke ved hvordan han skal reagere. Kunne det tænkes at det er sådan det er? Altså at han ikke aner hvordan han skal reagere, og derfor fuldstændig har stoppet kontakten. Det kan være mit gæt rammer helt ved siden af, måske har du en anden tanke om det?

Du er i fuld gang med at blive klogere på livet, finde frem til hvem du gerne vil være og hvordan du gerne vil have andre skal opfatte dig. Det er vores nysgerrighed, vores gode og dårlige oplevelser, andres reaktioner og hvordan vi selv vælger at reagere ..... alle disse ting er med til at forme os. Desværre kommer vi ikke uden om at vi, fra tid til anden, får lavet nogle dårlige valg, eller vi kommer ud for  mærkelige oplevelser.

Jeg vil gerne gøre klart for dig at det ikke er fortiden den der bestemmer hvem du er, det er de valg du tager i fremtiden der bestemmer hvem du er. Du er en person der har stor værdi. Du har mulighed for at lave mange gode valg i dit liv.

Du spørger hvad du skal gøre, jeg tænker at en ting kunne være, er at sige til dig selv, at du har gjort det bedste du kan i den situation du er havnet i. Det er rigtig godt, at du fik taget en fortrydelsespille - nødprævention, og du er opmærksom på om du får din menstruation eller tager en test. Mon han ved det, og vil det hjælpe, hvis du kunne skrive det til ham? Jeg gætter på, at I måske begge er blevet forskrækket og bange for en gravidtitet... Måske var han ikke ude på at misbruge dig til sex, men er blevet bange bagefter? Det tænker jeg, at du bedst mærker med dig selv.  Måske er bedst at skrive til ham om fortrydelsespillen, og se om det gør, at han tør snakke med dig igen? Ellers er det måske en idé at vente med at kontakte ham, og se om han kontakter dig - hvis du tænker det vil være en mulighed.

Du er selvfølgelig velkommen til at ringe herind på BørneTelefonen på 116 111 hvis du gerne vil snakke med en af vores søde rådgivere.

Kærlig hilsen og kram fra

BørneTelefonen

Har du spørgsmål til sex eller den første gang?

Den første gang kan for nogen være en stor ting. Og mange har allerede en forestilling om, hvordan det bliver. Derfor kan nogle opleve at blive nervøse, fordi de gerne vil have en god oplevelse. Men det betyder også, at det kan blive svært at slappe helt af. Nervøsiteten kan fx gøre det svære for drenge at få en stiv pik, og for pigerne at blive våde. Det bedste råd er derfor at tage det helt stille og roligt, og tale sammen om det.

Det er helt almindeligt at blive nervøs eller usikker omkring sin første gang. Måske du er usikker på, om du kan finde ud af det? Om du vil kunne lide det? Hvornår du er klar? Eller om du ser ”rigtig” ud?

Der findes ikke nogen rigtig eller forkert måde at se ud på. Kroppe og kønsdele ser forskellige ud. Læs mere her, og få flere gode råd til sex og den første gang!

Quiz om sex, seksualitet og krop

Kender du til myterne?