Brev
Sex med pige og storesøster kom ind?!
Brevet er anonymiseret af BørneTelefonen.
Hej…
Jeg kan rigtig godt lide den her pige, som var med hjemme hos mig i weekenden. Vi sidder så i min seng ser en film, og ender med at have sex.
Min storesøster vidste ikke, jeg havde besøg, så hun åbnede døren… Jeg kastede en pude i hovedet på hende, og hun skyndte sig væk.
Men bagefter tog hende pigen, jeg er vild med tøjet på igen, og gik…
Jeg har ikke talt med hende siden, og jeg kan stadig lide hende. Men hun svare ikke på mine beskeder.
Er bange for at hun ikke kan lide mig mere.
Please hjælp mig…
Dreng, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 16 årige dreng
Jeg kan da sagtens forstå, at du er noget forvirret og ikke rigtig ved, hvad du skal stille op med pigen som du er vild med. Du har jo allerede gjort noget, du har skrevet til hende og vist din fortsatte interesse, men desværre har du ikke fået svar tilbage.
Det kan der var mange forklaringer på. Måske er pigen lidt flov over hvad der skete, og at din storesøster fandt ud af det. Måske gik det lidt for hurtigt frem for hende. Måske er hun vild med dig og ved ikke rigtig hvordan hun skal takle det osv.
Jeg vil foreslå dig, at kontakte hende igen – fortæl hende, at du gerne vil tale om det der skete, og at du gerne vil fortsætte med at se hende. Måske kan du tale med din søster og sikre dig, at hun ikke fortæller andre hvad der skete imellem jer – så kan du også fortælle hende, at du har talt med din storesøster. Hvis du stadig ikke får noget svar, skal du nok overveje, om du skal blive ved – eller om du skal bruge din energi på dem, som gerne vil være sammen med dig.
Forhåbentlig svarer hun dig og I får snakket sammen, og finder ud af, hvad der skal ske fremover.
Jeg ønsker det bedste for dig,
De bedste hilsner fra BørneTelefonen