Sex med en ældre mand

Hej, jeg er en pige på 15 (snart 16 år)

jeg har haft et hårdt liv og jeg har passet mig selv meget.

Min mor har så den her ven på 37 år, som jeg har et forhold til. Han har både et barn og en kæreste. ( kæresten er ikke barnets mor)

Det hele startede med vi var til en fest og alle blev godt fulde inklusiv mig og min mors ven. Vi havde sex og jeg troede bare vi gjorde det fordi vi begge var fulde og jeg havde det virkelig dårligt med det.

Efterfølgende begynde vi så at kysse i smug og havde sex. Hans kæreste arbejder ofte og er ikke hjemme i nogle dage af gangen og barnet er en del hos sin mor, så derfor er vi nogle gange hos ham.

Jeg er begyndt at få følelser for ham, og jeg kan virkelig godt lide ham. Han har gjort det klart at han gerne vil beholde hans kæreste men at han også gerne vil se mig stadig.

Jeg er begyndt at skære i mig selv og har mistet lysten til at være sammen med mine venner og veninder. Jeg føler at han kun er sammen med mig når hans kæreste ikke er hjemme, og det gør mig bare så ked af det.

Jeg ved godt at det er forkert at vi er sammen men jeg er forelsket og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 15-årige pige,

Det, du oplever lige nu lyder på ingen måde nemt. Det er så flot at du har fundet mod til at sige højt, at du ikke har det godt i det forhold, du har til din mors ven.

Det virker til, at de dårlige følelser fylder rigtigt meget og påvirker dig så meget, at du begynder at skade dig selv. Måske kan du se selvskaden, som et ydre tegn på, hvordan du har det inde i dine følelser.

Selvom du har udviklet følelser for den 37-årige, lyder det som om, at forholdet kun gør det hele sværere for dig. Som du skriver vil han ikke engagere sig i dig, udover at se dig ved siden af sit faste forhold. Aldersforskellen mellem jer er meget stor.

Hvis du var under 15 år, den første gang – så var du under den seksuelle lavalder og dermed har han gjort noget strafbart. Men at han har sådan et forhold til dig, lyder under alle omstændigheder uansvarligt af ham.

At du mister lysten til at se dine venner, og er begyndt at skade dig selv, er klare tegn på, at du skal vælge dig selv først. Du skal have hjælp til at ændre den situation du er i. Og du skal ikke stå alene med at få det bedre. Mon der er nogen som ved, at du er sammen med manden? Nogen som kan hjælpe dig med at sige fra og få lysten til vennerne tilbage. Er der en god veninde eller ven, der kunne være der for dig?

Du kan også gå til en voksen. Det kan fx være din mor, en bedsteforælder, en lærer eller vejleder på skolen. De har alle sammen et ansvar for at hjælpe dig. Den hjælp du får kan tage mange former, og det handler om at finde det, der passer bedst til dig. Måske har du brug for at snakke med en psykolog?

Jeg kan sagtens forstå, hvis du synes det er meget svært at tale med nogen om det. Jeg tænker at du kunne bruge det brev, du har sendt til os, som en måde at få det sagt videre? Du kan også vise mit svar, hvis du synes.

Du har også mulighed for at få anonym og gratis rådgivning i din kommune. Du kan starte med at kontakte dem anonymt hvis du vil. Nummeret kan du finde på din kommunes hjemmeside. Ellers kunne Headspace også være et godt sted at få rådgivning. Her kan du også møde op og tale med en rådgiver.

Til slut vil jeg sige, at jeg synes du lyder som en ualmindelig stærk pige, fordi du lægger mærke til, hvordan du har det og reagerer på det ved at skrive til os. Jeg håber mit svar kunne hjælpe dig lidt til at få brugt dit store mod til at få hjælp til at få det godt igen.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.