Brev
Sex/kærlighed.
Hej,
jeg er en pige som har et problem. Jeg er forelsket i den her dreng, som er player og kun tænker på fisse. han har så spurgt mig om vi ikke skulle bolle, uden følser, det vil jeg jo gerne, men jeg er jo forelsket i ham, så det er lidt svært at gøre det, uden følser!
Men jeg tænker lidt, at hvis jeg gør det kan det være han for følser for miig igen? for vi har været kærester før. Ved ikke hvad jeg skal gøre! Jeg ville bare gøre alt for at få ham tilbage, han betyder ALT for mig, hvad skal jeg gøre? – Håber i kan hjælpe!
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år.
Jeg kan godt forstå, at du føler dig fristet af din vens tilbud. Men som du selv skriver, er det rigtig svært for dig at have sex med ham uden følelser, for du har jo masser af følelser for ham.
Du tænker, at hvis du siger ja til hans forslag, kan det måske være, at han bliver forelsket i dig igen. Det er der selvfølgelig en mulighed for, men jeg tænker, at der også er en stor risiko for, at det ikke går sådan, og hvordan mon du så vil have det? Måske vil du føle dig brugt? Måske vil du føle dig skuffet og såret? Måske vil du blive vred?
Så jeg tror, at inden du beslutter dig for, hvad du vil, skal du nøje overveje, hvordan det vil være for dig, hvis din ven ikke får følelser for dig.
Det er selvfølgelig kun dig selv, der kan beslutte, hvad du vil, men umiddelbart tænker jeg, at du skal passe lidt på dig selv, så du ikke bliver alt for såret og ked af det. At have sex med en dreng, som du beskriver ham, kan nemlig godt give nogle ubehagelige oplevelser af at blive brugt. Og det er ikke rart.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.
SMS
Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.