Brev
sex
Hej
jeg en dreng på 13 år som er forelsket i en pige som går i min klasse og hun ved det godt at jeg kan lig hende,
men jeg vil også gerne have sex med hende men hvordan skal jeg fortælle hende at jeg godt vil ha sex med hende
vh den fortvivlede dreng
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Normal 0 21 false false false DA JA X-NONE
/* Style Definitions */table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Tabel - Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
Kære fortvivlede dreng
Tak for dit
brev. Kærlighed, forelskelse og seksuelle lyster kan være svære at have med at
gøre og jeg synes det er rigtig fint, at du skriver til os. Jeg er helt
overbevist om, at du ikke er den eneste der møder fortvivlelsen pga. af sådanne
følelser.
Jeg synes
det er rigtig fint, at hende du er forelsket i, allerede kender til dine
følelser, men jeg bliver nysgerrig på, hvordan hun har reageret på dem? Hvilke
følelser har hun mon for dig? Er I der, hvor I kalder hinanden kærester eller?
For det tænker jeg kan være afgørende for, hvordan du skal tale med hende om
dine lyster til sex.
Når man skal
introducere emnet sex og lysten til sex, så er det oftest rigtig vigtigt, at
man er tryg ved hinanden og stoler på hinanden. Det er også rigtig vigtigt at
tage hensyn til, om det er første gang, eller man tidligere har haft erfaringer
med sex. Når man skal tale om det, så tænker jeg, at du går stille frem, så hun
under samtalen har tid til at vænne sig til, at tale om emnet. Det kan nemlig være
et svært emne at tale om og det kan især være svært, hvis begge parter ikke er
enige om hvad de gerne vil. Måske det er en god ide, at du prøver at forberede
samtalen lidt og tænker over hvordan, hvor og hvornår du vil præsentere hende
for dine lyster. Og jeg tror også det er en god ide, at du tænker nogle
forskellige mulige situationer igennem til når du har præsenteret hende for
emnet, så der ikke kommer en ubehagelig stemning efterfølgende – om hun så har
samme lyster, eller måske har lyst til at vente lidt tid.
Jeg ønsker
dig held og lykke og lige meget hvordan det ender, håber jeg du og I får en god
oplevelse med at tale om det lidt svære emne.
Kærlig
hilsen BørneTelefonen