Så meget forelsket

Kære børnetelefonen

Jeg er en dreng på 11 snart 12 og er virkeligt meget forelsket i en pige som jeg ikke helt møder til hverdag fordi vi bor langt væk fra hinanden.

Igår fandt jeg ud af at hun har været forelsket i mig og faktisk sidste gang vi mødtes var hun stadig lidt forelsket i mig – der er ikke så langt tid skal vi skal i Tivoli sammen.

Jeg kender godt lidt det med forelskelse og har hjulpet flere fra min klasse med at blive kærester med den vil være kæreste med men jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre nu?

Info om mig:

11 år. Charmerende (ifølge andres mening) Jeg har nogle gode venner (har spurgt dem til råds hvad jeg skal gøre) Sød (ifølge andres mening)

Info om hende

13 år. Sød rigtig sød. Sjov. Pæn virkelig pæn. (Har været forelsket i mig da hun var 12 år men vidste det ikke på det tidspunskt)

KH

Drengen der skal i Tivoli med den pige han er forelsket i!

Dreng, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære forelskede dreng

Jeg smiler, når jeg læser dit brev, for jeg kan godt mærke, du er forelsket til op over begge ører, og det er næsten smittende!
Jeg kan fornemme, at de andres mening om dig passer; du er charmerende og sød. Mellem linjerne i dit brev kan jeg læse, at du er god til at indleve dig i andres følelser, god til at lytte og hjælpe. Derfor har du gode venner, som stoler på dig, og som du også søger hjælp hos. Det er dejligt, at du har evnen til at dele dine tanker med andre – bliv ved med det.

Når du mødes med den søde pige i Tivoli, så skal du derfor "bare" være dig. Lettere sagt end gjort, for når man er forelsket er man jo tit helt ude af sig selv. Men prøv om du kan huske at trække vejret dybt, bogstavelig talt, hvis du bliver nervøs. Pigen lyder heldigvis også interesseret i dig, så jeg tror måske også, hun vil være lidt nervøs, når I mødes. Men du skriver, hun er sjov  –  hvis du kan tage det hele lidt humoristisk, så kommer I hurtigt til at grine sammen. Det løsner op for nervøsiteten.

Jeg kan ikke sige, om I bliver kærester, men jeg er overbevist om, at du får en uforglemmelig, dejlig dag i Tivoli med hende. Du fortæller, at I bor langt fra hinanden, men så kan man kan jo skrive lange søde breve til hinanden og aftale at ses engang imellem i weekender eller ferier. Og måske blive kærester med tiden?
Allerede nu kunne du måske skrive en hilsen til hende, og spørge hvilke ting hun allerhelst vil prøve i Tivoli!

Held & lykke til dig.

Kærlig hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.