Brev
s + r
Hej bt
jeg har lige været på ferie med min far og hans nys kærstes familie der mødte jeg så en pige som jeg kalder for s og vi endte så med at blove kærdter
proplemet er at hun er min pap pap kusine er det mærkeligt eller normalt
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Tak for dit brev til BørneBrevkassen, hvor du fortæller om dine tanker i forhold til din nye kæreste. Det lyder til at have været en spændende ferie med masser af nye familiemedlemmer.
Jeg tænker ikke, der er noget galt eller mærkeligt i at være kærester med sin pap pap kusine. Du er alt for ung til at blive gift, men selv om I havde været biologiske fætter og kusine, måtte I godt have giftet jer, det er der en lov om i Danmark.
Familiemønstre i dag er nogle gange vævet ind i hinanden på mange forskellige måder, og derfor tænker jeg ikke, det er muligt at tale om normale/ umormale forhold eller almindelige/mærkelige forhold. Har du spekuleret over, hvem der så skulle bestemme, hvad der var normalt eller mærkeligt, hvem skulle kunne sætte sådanne regler op…?
Hvordan har din og hendes familie det med, at I er kærester, har du talt med nogen om det? Hvad mon din far vil sige til, at du har fået en kæreste, har du mon lyst til at tale med ham det…? Måske er det så nyt, at det er hemmeligt for de voksne, det er også okay.
Var det en mulighed for dig at tale med din kæreste om, hvad hun tænker i forhold til, at jeres familier er flettet ind i hinanden? Kan det være en mulighed, at hun har gjort sig nogle tanker om det, måske allerede før I blev kærester…?
Har du brug for at tale med en rådgiver om dine tanker, er du meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111. Du kan ringe helt anonymt, hvis du har lyst til det.
Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.