Brev
Problemer med min Kærs’t!
Kære BørneBrevkasse!
Jeg skal snart på efterskole, og er lidt bange. Jeg har nemlig en kæreste, som før vores forhold, var vild med en anden. Jeg er rigtig bange for, at når jeg kommer derop, om han så vil begynde at være mig utro. Han skal selv på efterskole der, men det kunne jo være han så ville være mig utro med en anden tøz?? Jeg er rigtig bange, og ville blive bare en lille smule mere glad, hvis i kunne hjælpe mig!
Hilsen hende den bekymrede.<3
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år,
Tak for dit brev til BørneBrevkassen - jeg vil gerne prøve at hjælpe dig.
Du fortæller, at du er bange for, at din kæreste vil være dig utro, når I skal på efterskole, fordi han før jeres forhold var vild med en anden pige. Mon det er rigtig forstået..?
Mon du har oplevet situationer sammen med ham, hvor han har fået dig til at føle dig usikker på hans følelser for dig..? For lige umiddelbart tænker jeg, at det er meget naturligt, at han måske har været vild med eller glad for andre piger før dig... og at det ikke nødvendigvis betyder, at han vil være dig utro. Og måske har du også været glad for andre drenge før ham..?
Du fortæller ikke, hvor længe I har været kærester, eller hvordan I ellers har det, når I er sammen..? Kan I mon snakke sammen og være fortrolige..?
Jeg tænker, at det måske kunne være en god idé at fortælle din kæreste om dine bekymringer. Tror du, at du kan det..? Du kunne jo fortælle ham de ting, du har fortalt mig her i BørneBrevkassen.
Oftest er det nemlig sådan, at når man er bekymret, nervøs eller bange for noget, så er det bedste middel for at få følelsen til at forsvinde at snakke om det. Jeg tænker, at hvis du får sat ord på dine bekymringer og bange anelser over for din kæreste, så kan I måske sammen snakke om, hvordan I eventuelt kan håndtere din utryghed, når I kommer på efterskole... Tror du, det kunne være en mulighed..?
Samtidig tænker jeg, at du skal huske at nyde dit forhold til din kæreste. Nyde at være forelsket og føle dig elsket... Det er nemlig en skøn følelse...
Du er også meget velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 eller at logge på UngeChatten, hvis du har brug for at snakke yderligere med en af vores rådgivere der.
Held og lykke med dit efterskoleophold.
Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.