Brev
Problem med……
Kære Børnebrevkasse!
Jeg har været vild med den her dreng siden jeg mødte ham til minikomfirmand min veninder går sådan lidt rundt og laver sjov med det og hver gang de har set ham siger de aej jeg så ? igår og det har jeg det fint med
men min veninde har snakket med mig og har sagt han syntes at jeg er pæn og sød og den gang til minikomfirmand spurgte jeg om vi skulle være kærester og han sagde nej men jeg ved bare ikke hvad han vil og jeg er virkelig forelsket i ham.
jeg ved ikke hvad jeg skal gøre
KH Anonym
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Anonym,
Tak for dit brev. Godt at du har skrevet, så vi måske kan hjælpe dig lidt på vej med din tanker omkring ham, som du er vild med.
Det er dejligt at være forelsket, men det kan også være rigtigt forvirrende, for hvad skal man da gøre ved de følelser, som man har for en anden, og jeg tænker, at det er sådan, du har det..?
Du skriver, du har spurgt om I skal være kærester, men at han sagde nej. Jeg tænker, at det måske har været for voldsomt for ham at starte som kærester... Måske kunne det være en idé, hvis I lærte hinanden at kende lidt bedre, før I snakker kærester. Jeg kan godt forstå, at du spurgte ham, når du er så vild med ham, og jeg synes det var meget modigt af dig.
Kunne du bruge noget af dit mod til at spørge, om han havde lyst til, at I var sammen en eftermiddag, en eftermiddag hvor du havde planlagt, at I skulle lave noget? F.eks. se en film, gå på stranden, gå i skoven, bage en kage sammen, spille et spil, dyrke noget sport eller noget helt andet. Jeg tænker, at det er en god måde at lære hinanden at kende på. Måske er det så lettere for jer at se, om I har lyst til at være kærester, eller om I bare skal være gode venner.
Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.