Brev
Pause
jeg er har lige snakket med min kæreste, og hun sagde at hun ikke rigtig vidste om hun følte det rigtige, og det er både min første kæreste og jeg er også hendes første kæreste.
men jeg kan virkelig godt lide hende og jeg vil ikke slå op med hende. men jeg er stadgivæk bange for at det i sidste ende, ender med at vi slår op, jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre
PS. jeg går på efterskole så det er næsten endnu værer hvis vi skal slå op
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Jeg kan godt forstå, du synes, det er svært finde ud af, hvad du skal gøre, hvis I ender med at slå op… Det er så svært at skulle undvære én, som man er glad for.
Nu er det noget tid siden, du har skrevet her til BørneBrevkassen, så måske har I fundet en løsning på det? Jeg vil alligevel skrive, hvad jeg tænker om det, du har skrevet…
Følelser kan være noget mærkeligt noget, og jeg tænker, at det kan være svært at forstå, hvorfor man kan have stærke følelser for sin kæreste, når hun ikke gengælder dem…
Det er meget forskelligt fra person til person, hvordan man vælger at gøre, og jeg tænker, at du måske skal spørge dig selv, hvad du har lyst til at gøre, hvis din kæreste ikke føler det samme for dig..?
Nu ved jeg ikke, hvor længe I har været kærester, men en gang imellem kan det ske, at man falder ind i en lidt hverdagsagtig rytme (selvom du er på efterskole), hvor man laver det samme, når man er sammen… Kan du genkende det? Måske kan du prøve at tænke lidt over nogle hyggelige ting, som I lavede sammen, lige da I blev kærester. Det kan være, I har et særligt sted i skoven, hvor I havde det rigtig hyggeligt, eller måske kan du lave hendes yndlingsret, hvor I kan få snakket godt sammen. En gang imellem kan det hjælpe til, at man finder hinanden igen. Tror du, det ville være en mulighed for jer?
Jeg håber, I kan få snakket ordentligt om det, så det måske bliver nemmere for dig at acceptere og håndtere det, hvis det skulle ende med, at I ikke kan finde ud af det…
Nogen har rigtig meget brug for at snakke om det, når de er kede af det, og andre har mest brug for at tænke alene, og så snakke om noget andet, når de er sammen med andre. Måske har du en rigtig sød værelseskammerat eller en god veninde på efterskolen, som måske kan hjælpe dig med at forstå, hvad det er for tanker piger kan gå rundt med (for det er nemlig ikke altid til at forstå…).
Mange hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.