Brev
Optaget
Hej Brevkasse.
Jeg er en dreng på 17 og jeg har forelsket mig helt vanvittigt i en pige jeg går på efterskole med.
Jeg kan mærke at hun er den eneste ene for mig og jeg har bare lyst til at være tæt på hende hele tiden.
Vi er også vildt glade for hinanden så tror ikke det ville være et problem at komme sammen med hende. Hvis ikke det var fordi at hun allerede har en kæreste hun er meget glad for i sin hjemby.
Det virker langt fra som om at de har tænkt sig at slå op så hvad skal jeg gøre?
Skal jeg prøve at stjæle hende fra ham fller skal jeg bare håbe på det bedste?
Som sagt. Jeg kan mærke at hun er den eneste ene for mig og har aldrig mødt en pige så dejlig som hende. Kan tydeligt se hele min fremtid sammen med hende.
Please hjælp mig!
Tak på forhånd.
Dreng, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 17 år.
Mange tak for dit brev. Det er dejligt at være forelsket, men det kan også være fyldt med svære følelser. Blandt andet hvis den man er forelsket i, er optaget.
Det lyder som om, at I har det rigtig godt sammen og at I har en god kontakt. Det lader også til, at du har en fornemmelse af, at hvis ikke hun var optaget, så var I nok kærester? Sådan som det er, så tror jeg ikke, at du kan gøre så meget andet, end det du allerede gør. Nemlig at vise hende, hvordan du har det med hende og være der for hende. Bliv ved med det. Du kan også overveje, om du har mod på, at fortælle hende hvordan du har det?
Måske kan du tale med hende om, hvordan I har det sammen? Det kan være, at det kan åbne op for en snak om følelser, og så kan du fortælle hende om dine. Herefter er det jo kun hende, der kan beslutte hvad hun vil gøre. På den måde, kan du heller ikke helt "stjæle hende", da det jo er hendes beslutning. Det eneste du kan gøre er, at vise hende hvordan du har det, have tålmodighed og holde ud.
Uanset hvad du gør, og uanset hvad der kommer til at ske. Så synes jeg, at det er dejligt for dig, at du har mødt et dejligt menneske. Man kan aldrig få for mange dejlige mennesker i sit liv. Så nyd, at du er så heldig. Jeg ønsker dig al mulig held og lykke!
Mange hilsner BørneTelefonen