Online kærlighed..

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Tak for dit brev, hvor du fortæller om at du er forelsket i en dreng, som du skriver med på nettet.

Du fortæller i dit brev, at det kun er din bedste veninde som ved det, og at du tror at mange vil synes det er lidt mærkeligt. Som jeg læser dit brev, virker det som om du har rigtig meget lyst til at møde ham, så måske du kan prøve at være lidt ligeglad med hvad alle andre tænker, og gøre det du har lyst til, selvom jeg godt ved at det kan være svært.

Du fortæller også i dit brev, at du er bange for at spørge ham om han har lyst til at mødes, både fordi han virker genert, men også fordi du er lidt nervøs for at skulle møde ham. Jeg tænker, at du måske kan prøve at spørge ham, om han har mødt andre han har skrevet med på nettet, og så på den måde måske komme ind på, at du faktisk har lyst til at mødes med ham på et tidspunkt? Mon, det vil være en måde at indlede en snak, om at mødes?

Hvis han er genert, kan det jo være, at han også har rigtig meget lyst til at mødes med dig, men ikke rigtig tør spørge. Hvad tænker du om den idé..?

Du fortæller også, at du er bange for, at han ikke synes at du ligner den på billedet, men man kan jo sige, at hvis det er et nogenlunde nyt billede du har sendt til ham, så er det jo det billede han har set, og har skrevet videre sammen med dig... Det tænker jeg, er fordi, at han synes du er ok...Men, du kan jo måske prøve at sende nogle flere billeder til ham, hvis nu du kun har vist ham et, og hvis du vil føle dig mere tryg ved det?

Jeg tænker, at hvis I skal mødes, om du har overvejet at fortælle dine forældre, at du skal mødes med ham? Jeg spørger fordi, det jo ind i mellem sker, at dem vi taler med online, i virkeligheden ikke altid er de personer som de udgiver sig for at være. Mon, du også har gjort dig sådanne overvejelser?

For at passe på dig selv, så synes jeg, at det vil være godt at fortælle dine forældre om, at du skal mødes med ham, hvornår og hvor. Måske vil det være allerbedst, hvis I mødtes hos dig, og en af dine forældre møder ham. Eller hvis I aftaler at mødes et andet sted, at du har en forælder med som back up? Mon, du kan følge mig i, at det kan være med til at passe på dig, indtil du er sikker på, at han er en sød fyr?

Jeg håber, at du får taget mod til, at spørge om han har lyst til at mødes med dig - og samtidig husker at passe på dig selv.

De bedste hilsner

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.