One sided love

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Mig på 13 år,

Tak for dit brev, som beskriver så flot, hvordan det både kan være spænende og møgsvært at være forelsket. Hvor er det godt, at du skriver til BørneTelefonen med alle dine tanker.  Jeg håber, jeg kan komme med nogle gode råd til, hvordan du kan finde ud af, om han også godt kan lide dig.

Jeg kan godt forstå, at du kan blive forvirret over de forskellige signaler, han sender dig. På den ene side er han nysgerrig på,r hvad du føler, for at han skal skifte klasse. På den anden side ignorerer han dig.

Jeg kan ikke sige, at han er forelsket i dig, men jeg kan sige, at begge modsatrettede signaler, han sender dig, er typiske tegn på, at han også godt kan lide dig. Vi reagerer ofte vidt forskelligt, når vi er forelsket. Hans måde at spørge til dig på og ignorere dig, kan nemlig godt handle om hans egen usikkerhed og hans generthed overfor dig. Så bliver det hans måde at få din opmærksomhed på.

Når han spørger, hvad du tænker om hans klasseskift, kan det også være en måde at teste dig på. Måske har det også været lidt svært for ham, fordi han ved, at han savner det, der var i luften mellem jer. Det, som du beskriver så super flot i dit brev.

Hvis du tænker sådan om hans måde at være over for dig på, kunne du måske godt finde mod til at spørge ham, om ikke I skulle lave noget sammen uden for skolen? Jeg ved, at det er et stort skridt at tage, og at det kræver mod. Men det er kun dig, der kan gøre det. Jeg håber, du kan finde det mod frem.

Jo tættere du kommer på ham, jo flere chancer får du nemlig for at fortælle lidt om, hvad du føler for ham. Start stille og roligt med at afsløre, at du har det virkeligt rart sammen med ham, og at du har glædet dig til at se ham. Du kan også fortælle ham, at du savner ham i klassen.

Derefter kan du mærke efter, hvordan han reagerer. Hvis han også virker positiv overfor dig, så kan du afsløre lidt flere af dine tanker og følelser. Mærk efter, hvordan han reagerer. Hvis han igen virker positiv og måske også siger noget positivt til dig, så kan du tage et skridt til. På den måde kan man nærme sig hinanden.

Kunsten er at tage små skridt og mærke efter, hvordan den anden reagerer. Så kan man også bedre trække sig tilbage, hvis den anden ikke virker så interesseret lige nu – uden at det forhold, man har som skolekammerater, ikke bliver akavet.

Du kan også kigge på vores temaside om kærlighed. Den kan du finde her

Jeg håber, du kan bruge mine idéer til at finde ud af, om han kan lide dig. Du er altid velkommen til at skrive ind igen eller ringe til os på BørneTelefonen på 116 111.

De bedste hilsener fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.