Om at sove med drenge…

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Tak for dit brev! Jeg kan godt forstå, at du synes, det er lidt træls, at din mor siger nej, når du rigtig godt kunne tænke dig at sove sammen. Det er jo altid lidt irriterende, når man skal rette sig efter et nej, når man egentlig ikke er enig i det…

Det lyder som om, at du godt kan forstå, at din mor ikke vil have, at du og din kæreste sover sammen alene, men at du synes det ville være okay at sove flere venner og veninder sammen, er det rigtigt forstået?

Jeg tænker, at der er to forskellige ting i det, du skriver – dels at du synes, du svigter din kæreste ved ikke at sove sammen – og dels at du rigtig gerne vil sove sammen med flere både venner og veninder… I forhold til det med din kæreste, så kan det måske godt føles som et svigt, hvis han gerne må, og de andre piger i jeres venskabskreds også må, meeen hvis han er rigtig glad for dig og synes, du er verdens bedste kæreste, så må han jo også respektere din mors grænser eller regler. I kan jo stadig være meget sammen og have det dejligt og hyggeligt på andre tidspunkter, kan du følge mig? Så måske du kan komme omkring det ved at give udtryk for overfor ham, at du synes det er vildt ærgerligt, og du godt kunne tænke dig at sove sammen med ham, men det kan altså ikke lade sig gøre lige nu… Tror du ikke, han vil kunne forstå det?

I forhold til det andet, at du godt kunne tænke dig at sove sammen flere, kunne det så være en mulighed, at du spurgte din mor, om det kunne være hjemme hos dig? Så kan hun måske føle en større sikkerhed, når hun ved, det er hjemme hos hende, og hun på den måde kan følge lidt med i, hvad der sker… Det kan godt være, at du ikke synes, det er det allerfedeste, men det er måske en måde at starte på, så du kan få lov en anden gang… Så hvis du er frisk på at spørge din mor, om du må invitere nogle venner og veninder over til for eksempel en filmaften og overnatning, så kan I måske sammen finde ud af, hvordan det kan arrangeres, så I alle sammen synes, det er en god idé.

Jeg kan godt forstå, at du synes, det kunne være hyggeligt at sove sammen med vennerne, og når de andre må, kan man næsten blive helt utålmodig med, hvornår man så selv får lov. Hvis du synes, det er svært at spørge din mor igen, så kan du måske vise hende dit brev til os og vores svar – det kan være en god begyndelse for en snak om, hvad der skal til for at hun synes, det er okay. Skal det for eksempel være hjemme hos dig, eller skal du have en bestemt alder? Skal du vise noget tegn på større modenhed eller ansvar? Eller er det noget helt tredje, hun synes der skal være i orden… Jeg tror, det vil være rart for dig at vide, hvad der skal til for at hun synes, det er okay…

Jeg håber, at du kan finde et godt tidspunkt at tale med hende om det, hvor du kan have givet hende brevene på forhånd, og at I sammen kan finde en løsning, I begge synes om.

De bedste hilsner

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.