Nervøs

Hej,

jeg er en pige på 14 år som for et par uger siden begyndte at skrive med en dreng på Snapchat. Han er omkring 16 år og gik i 9. På min skole sidste år.

Før vi begyndte at skrive sammen, havde jeg et crush på ham men troede ikke at jeg nogensinde ville få en mulighed hos ham, da han er ret populær.

Men ligepludselig begyndte han at skrive med mig og vi tilføjede hinanden på Snapchat! Jeg blev mega glad og han skrev alt muligt sødt til mig.

Men så begyndte han at skrive at jeg var smuk og han ville have flere billeder og også i bh… Han ville også mødes med mig, men jeg turde ikke rigtigt nogle af delene.

Men det ville også være ærgerligt at droppe chancen, når en mega lækker dreng skriver til en og man har muligheden for noget man har forestillet sig!

Jeg er også bange for at komme til at skuffe ham hvis hans forventninger nu er høje om mig… Men jeg har lidt en fornemmelse af at han er lidt en player, for han skriver også til min veninde og han har spurgte os begge 2 om vi ville have sex med ham…

Og han har også 1 tusinde følgere på Instagram… Jeg er 14, så synes at det er lidt for tidligt og der er også 2 års aldersforskel imellem os…

Men efter jeg skrev nej til at mødes og sådan noget er han begyndt at ignorere mig, men jeg savner mega meget at han skrev til mig det var så dejligt og han kunne gøre mig glad!

Så ved ikke om jeg bliver nødt til at mødes med ham eller sende det billed til ham før han tilgiver.

Jeg ved bare ikke om jeg er klar…

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du

Jeg vil starte med at sige til dig, at jeg bare synes, at du er så sej!

Måske har du set i fjernsynet eller aviserne om unge, som får billeder og videoer af sig selv, lagt ud på nettet - mod deres vilje? Det ville være ulovligt, hvis ham fyren delte dit billede med andre. Men for at beskytte dig selv, vil jeg helt klart råde dig til aldrig at sende billeder af dig selv fx i bh. Dr-Ultra har lavet en lille video om det her med at dele billeder. Du kan se den gennem dette link:http://www.dr.dk/Ultra/ultranyt/Nyheder/Artikler/2015/Januar/20150120133042.htm

Du skriver, at han også har skrevet til din veninde. Jeg vil råde dig til fortsat at lytte til din fornemmelse om, at han desværre er en "player". Samtidig vil jeg råde dig til at tale med din veninde om alt det her. Hun går måske med nogle af de samme føleleser og tanker. Det kan jo være, at I kan hjælpe hinanden og støtte hinanden i at holde fast overfor ham fyren. Måske kan I aftale, at I sender hinanden en sms, når savnet kommer? Så står ingen af jer alene med følelsen og I kan give hinanden komplimenter.

Det er jo helt naturligt, at du savner beskederne. Det tror jeg, at alle andre i din situation ville gøre. Måske forventer han det lidt? At du savner det, og hvis han så ignorerer dig lidt, så vil du måske give efter? Det er jo ikke til at vide. Men i hvert fald, gør det det det endnu mere sejt, at du holder fast! At du ikke kaster dig ud i noget, som du ikke er tryg ved. For det er nemlig vigtigt at føle sig tryg første gang, man skal have sex. At man kan stole på, at man er noget særligt for den anden. Så hold fast i det.

Jeg vil i stedet råde dig til at forkæle dig selv lidt. Finde andre måder at opsøge den glæde på. Måske en tur i biffen med din veninde? Eller købe den bluse, du har ønsket dig så længe. Som en form for minde om, hvor sej du var, da du sagde fra overfor en spændende fyr - fordi det føltes forkert.

Nu kender jeg jo ikke dit forhold til dine forældre. Men måske kunne du også snakke med fx din mor om det? Måske har hun prøvet noget lignende? Du kan jo evt. fortælle, at du har skrevet herind og fået rådgivning.

De bedste ønsker til dig. Du skal nok møde en dejlig fyr, som er kærlig og vild med dig.

Indtil da, så hold fast i dig selv, stol på det du fornemmer - dit brev har vist mig, at det kan du!

Knus fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.