Mur omkring

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16

Tak for dine dybeste tanker. Når man har oplevet kærligheden gøre ondt (også på andre), som du har, så kan man godt blive angst for at give sig hen, eller som du beskriver det "give slip på kontrollen". For man kan blive så mange for at miste, den man elsker så højt, når nu man har givet alt, hvad man har... Bange for at blive såret...

Nu har du fået dig en dejlig kæreste. Jeg forstår godt din frygt - og der er garanteret mange andre, der kan genkende den følelse.
Spørgsmålet er bare om frygten for det dårlige skal have lov til overskygge din hengivenhed og lysten til kærlighed...?

Nogle gange kan det være en kæmpe hjælp at italesætte sine tanker og følelser - ligesom du så fint har gjort i dette brev...

Ville du mon have mod på at hive fat i din kæreste og fortælle ham, at du er bange for at give dig hen, da du er bange for at blive såret..? En idé (hvis du tænker, at det er for grænseoverskridende at fortælle ham det face 2 face), er at skrive ham et brev.. Det vil måske være med til at bryde "isen"..?

Der er selvfølgelig ingen garantier i livet i forhold til kærligheden, men jeg tror, man er nødt til at tage den risiko, hvis man vil opleve det dejlige ved at være forelsket/elske og blive elsket..
Jeg ved ikke, om du kender til ordsproget: "Hvor intet vover, intet vinder"? .. Hvis du ikke tør give slip på kontrollen og kaste dig ud i kærligheden, så når du måske heller aldrig frem til gaven - at være tæt forbundet med den man elsker.

Håber du har mod på det!

Vend gerne situationen eller andet med en rådgiver på BørneTelefonene på 116 111. Det er anonymt og gratis!

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.