Brev
Mødte en fyr på Tinder
Jeg har i noget tid skrevet med den her fyr, og kan vildt godt lide ham.
Han skriver også til mig at han også godt kan lide mig. Men han er begyndt at blive ved med at vil have jeg skal sende billede af mig både med undertøj men også uden.
Jeg har bare svært ved det og fordi vi ik har mødt hinanden er det en kæmpe grænse for mig og jeg har skrevet til ham jeg helst vil mødes først. Men han bliver bare ved med at skrive man også skal overskride nogle grænser.
Forleden dag sendte jeg ham et billede af hvor man kunne se lidt af mine trusser og han blev ved med kan jeg ik få flere. Kom nu blir liderlig.
Ved ikke hvad jeg skal gøre for kan ellers godt lide ham
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 16-årige pige
Tak for dit brev. Jeg er glad for at du har skrevet til os.
Det er dejligt at være vild med en dreng, ingen tvivl om det! Men når du selv skriver, at du føler, at der er en kæmpe grænse for dig ved at skulle sende nøgen- og undertøjsfotos af dig selv til ham, så er jeg  helt sikker på, hvad jeg vil råde dig til: Respekter dine egne grænser. Du skriver, at du gerne ville mødes med ham ansig til ansigt først,  men i stedet beder han dig overskride dine grænser. Jeg får den tanke, at han er lidt mere optaget af at tilfredsstille sine egne behov nu og her, end at lære dig rigtigt at kende. Hvad tænker du om det?
Mange piger mærker ikke deres egne grænser eller ønsker, og så er svært at finde ud af, hvad man skal gøre - og mange piger har svært ved at sige fra og sige: Nej det vil jeg ikke! - især overfor en fyr, som virker sød og samtidig presser på for det billede.
Men du kan faktisk mærke det, og det er simpelthen så fint at du kan det. Jeg synes ikke, du skal ignorere dine tanker og dét du føler. Hold fast i dig selv og stå fast på det du faktisk vil, og som føles trygt for dig.
Og så er der lige noget jeg vil tage med her, fordi vi på BørneTelefonen oplever det som et rigtig stort problem. Nemlig at især piger kommer i klemme ved at private nøgenbilleder, som de har sendt til en kæreste eller venner/veninder, pludselig cirkulerer på deres skole eller måske endda lægges op på internettet. Det er naturligvis ikke lovligt, eller pigernes egen skyld! Men man kan forebygge at blive udsat for den slags digital mobning - også kaldet hævnporno - ved at lade være med at sende nøgenbilleder til nogen overhovedet. ​Du kan læse mere om emnet her hvis du har lyst:
Pas på dig selv, og bliv ved at mærke hvad DU gerne vil.
Kærlig hilsen BørneTelefonen