Brev
Mit Kærligheds liv :'(
Kære Børnetelefonen
Jeg kan lide en dreng og med lide mener jeg MEGA lide! Det var for et par måneder siden hvor vi havde det bedste venskab og jeg vidste vi vil ende sammen en dag. Han er klog og sød! vores venskab var ubeskriveligt!
Vi skrev sammen med hinanden 24/7! og han gik heletiden bag mig og fortalte mig hvor fantastisk jeg var! Han gjorde millioner af ting 🙂 Men mit liv skal selvfølgelig indholde drama 🙁
Min nye bedsteveninde klistret sig op til ham til den dag i dag. Og det virket. Hun fik hans hjerte og de er sammen heletiden lige nu 🙁 Han har glemt alt om mig :'( Hun er klog, sjov, sød og smuk :l
Får et par år siden sagde hun at hun var mega forelsket i ham Og for et par uger siden sagde jeg til hende at jeg var lun på ham og hun sagde at hun ikke engang kunne lide ham fordi at jeg kan lide ham mere. MEN de hænger ud sammen HELE TIDEN!
I dag kunne man bare se hvor meget de var forelsket i hinanden 🙁 Der er rygter om at de er kommet sammen… :'( I dag sagde hun til mig at jeg skulle finde mig en som faktisk kan li’ mig og det såret mig VIRKELIG :'(
Jeg har ingen venner tilbage og jeg går bare rundt alene:( Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre med mit liv mere…
P.S. I er de eneste jeg kan snakke til pga. nogle private ting 🙁 Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig
Jeg har også andre grunde til mit liv virkelig provoker mig! (også i familien)
Please hjælp mig
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år
Tusind tak for dit brev. Hvor lyder det bare super dejligt at være så forelsket i en dreng, og hvor er det bare ærgerligt, at du ikke ved, om han også er vild med dig. Det er rigtig godt, at du skrevet herind.
Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at jeg synes det er modigt, at du har turde fortælle din veninde, at du er vild med ham drengen. Det er super sejt af dig. Det kan godt være lidt svært at fortælle det, og især hvis man tror, at ens veninde er vild med den samme.
Det lyder bare så dejligt at være forelsket i en dreng, som er både klog og sød. At være forelsket kan både være rigtig dejligt, men også lidt svært, hvis man er i tvivl om den man er vild med også kan lide en. I dit brev skriver du, at din veninde har sagt, at du skal finde en anden at være vild med, da ham drengen ikke er vild med dig, hvordan mon hun ved, at han ikke er vild med dig? Har hun spurgt drengen eller er det mon bare noget, som hun gætter på?
Det lyder som om, at du er blevet lidt ked af det, da din veninde har sagt til dig, at du skal finde en anden en, som er vild med dig, mon det er rigtigt? Jeg tænker, at det vil være godt, hvis du kan tale med din veninde om, at du er blevet ked af det over de ting, som hun har sagt, fordi du godt kan lide drengen og du har ikke lyst til at finde en anden, men du har mere lyst til at prøve at finde ud af om han også er vild med dig. Hvordan mon det ville være for dig at tale med din veninde om det?
Du skriver også, at der er nogen, som siger, at din veninde og drengen har været/er sammen, men du skriver også, at din veninde har sagt til dig, at hun ikke er vild med drengen. Måske du kunne spørge din veninde om det er rigtigt, at de har været/er kærester, er det mon noget, som du har lyst til at prøve?
Ud fra hvad du skriver i dit brev, lyder det som om, at han tidligere har været interesseret i dig, og jeg tænker, at der derfor er mulighed for, at han kan blive vild med dig igen. Mon du allerede nu har prøvet nogle ting for at prøve at vinde ham tilbage? Jeg tænker, at det kan være godt for dig, hvis du ser inde på vores hjemmeside http://www.bornsvilkar.dk/BorneTelefonen/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx her er nogle scoretips, som du kan prøve.
Det kan være, at du kan foreslå din veninde, at I alle tre laver noget sammen en dag. Det kan være en god måde at være sammen med drengen på igen og finde ud af om han er interesseret i dig. Så kan det være, at I kan se en film sammen eller noget andet, som I plejer at lave sammen som venner. Mon det ville være noget, som du har lyst til?
Jeg er sikker på, at du er lige så klog, smuk, sød og sjov som din veninde er, og hvis du finder ud af, at drengen ikke er vild med dig, så kan det måske være, at I bare kan blive gode venner igen, som I var engang, hvis du har lyst til det?
Jeg vil i hvert fald ønske dig rigtig meget held og lykke med det hele.
Mange knus og tanker Børnetelefonen