Mit Kærligheds liv :'(

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 13 år

Tusind tak for dit brev. Hvor lyder det bare super dejligt at være så forelsket i en dreng, og hvor er det bare ærgerligt, at du ikke ved, om han også er vild med dig. Det er rigtig godt, at du skrevet herind.

Jeg vil gerne starte med at fortælle dig, at jeg synes det er modigt, at du har turde fortælle din veninde, at du er vild med ham drengen. Det er super sejt af dig. Det kan godt være lidt svært at fortælle det, og især hvis man tror, at ens veninde er vild med den samme.

Det lyder bare så dejligt at være forelsket i en dreng, som er både klog og sød. At være forelsket kan både være rigtig dejligt, men også lidt svært, hvis man er i tvivl om den man er vild med også kan lide en. I dit brev skriver du, at din veninde har sagt, at du skal finde en anden at være vild med, da ham drengen ikke er vild med dig, hvordan mon hun ved, at han ikke er vild med dig? Har hun spurgt drengen eller er det mon bare noget, som hun gætter på?

Det lyder som om, at du er blevet lidt ked af det, da din veninde har sagt til dig, at du skal finde en anden en, som er vild med dig, mon det er rigtigt? Jeg tænker, at det vil være godt, hvis du kan tale med din veninde om, at du er blevet ked af det over de ting, som hun har sagt, fordi du godt kan lide drengen og du har ikke lyst til at finde en anden, men du har mere lyst til at prøve at finde ud af om han også er vild med dig. Hvordan mon det ville være for dig at tale med din veninde om det?

Du skriver også, at der er nogen, som siger, at din veninde og drengen har været/er sammen, men du skriver også, at din veninde har sagt til dig, at hun ikke er vild med drengen. Måske du kunne spørge din veninde om det er rigtigt, at de har været/er kærester, er det mon noget, som du har lyst til at prøve?

Ud fra hvad du skriver i dit brev, lyder det som om, at han tidligere har været interesseret i dig, og jeg tænker, at der derfor er mulighed for, at han kan blive vild med dig igen. Mon du allerede nu har prøvet nogle ting for at prøve at vinde ham tilbage? Jeg tænker, at det kan være godt for dig, hvis du ser inde på vores hjemmeside http://www.bornsvilkar.dk/BorneTelefonen/Temaer/Sex-og-seksualitet/Vaerktojskassen/scoretips.aspx her er nogle scoretips, som du kan prøve.

Det kan være, at du kan foreslå din veninde, at I alle tre laver noget sammen en dag. Det kan være en god måde at være sammen med drengen på igen og finde ud af om han er interesseret i dig. Så kan det være, at I kan se en film sammen eller noget andet, som I plejer at lave sammen som venner. Mon det ville være noget, som du har lyst til?

Jeg er sikker på, at du er lige så klog, smuk, sød og sjov som din veninde er, og hvis du finder ud af, at drengen ikke er vild med dig, så kan det måske være, at I bare kan blive gode venner igen, som I var engang, hvis du har lyst til det?

Jeg vil i hvert fald ønske dig rigtig meget held og lykke med det hele.

Mange knus og tanker Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.