Brev
Mit crush kan lide min veninde
Hej jeg er en pige på 13 år
Der er en jeg godt kan li problemet er at han kan lide min veninde han spørg tit hvad han skal gøre for at blive kærester med hende så selvfølgelig har jeg lovet at hjælpe hvad gør jeg
Jeg vil også virkelig gerne prøve at kysse ham jeg har prøve på at gå hen og sit mig på ham men inden skylde kysse blev jeg bange han kan jo også li min veninde
HJÆLP!!!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13 år.
Mange tak for dit brev. Jeg kan høre, at du er i en lidt forvirrende situation. Jeg kan godt forstå, at det er svært, at vide hvad du skal sige og gøre. Jeg vil meget gerne prøve at hjælpe dig!
Det er rigtig svært, når en man er vild med, er vild med en anden. Desværre kan man ikke bestemme, at dem man er vild med, også skal være vild med en selv. Jeg synes det lyder dejligt, at du er blevet glad for en fyr, og jeg kan godt forstå, hvis du har lyst til at kysse ham.
Måske ved han slet ikke, at du er interesseret i ham. Kunne du måske have mod på at fortælle ham det? Det lyder som om, at I allerede er venner, så jeg tænker, at han jo allerede godt kan lide dig. Så skal du bare finde ud af, om han også kan lide dig på den måde.
Kunne du måske foreslå, at I skal lave noget sammen alene en dag? Tage i biografien, gå en tur, eller holde filmaften. Hvis du kan mærke, at I har det godt sammen, så kan du måske sige til ham, at du føler noget for ham.
Du kan måske endda spørge ham, om han har lyst til at kysse med dig, hvis du kan mærke, at han giver dig noget tilbage. Det kan være en god idé, at give ham lidt tid til at tænke over det, hvis han bliver lidt overrasket i starten.
Hvis han ikke giver dig noget tilbage, eller han siger, at han bare vil være venner, så er du nødt til at acceptere det. Bare sig til ham, at det er helt fint. Så ved han i det mindste, at du kan lide ham, og så kan det være, at han på et tidspunkt ændrer mening. Hvis man bliver sur eller alt for ked af det foran ham, kan det blive lidt akavet, og I vil så måske begynde at snakke mindre sammen.
Jeg kommer også til at tænke på, om din veninde mon også er vild med ham, som du godt kan lide. Hvis hun er det, og I har snakket om det, kan det godt være, at hun bliver lidt sur, hvis du også går efter ham.
I sidste ende er det jo ham der bestemmer, hvem han vil være sammen med. Men måske det ville være fint, at fortælle din veninde, hvordan du har det, så du ikke sårer hende. Hvis hun ikke ved, at han kan lide hende, tænker jeg ikke, at du behøver at fortælle hende det. For det må jo gerne være din lille hemmelighed, hvis du har det bedst med det.
Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og vil prøve at afsløre lidt af dine følelser for ham. Det er rigtig sejt af dig, at du gerne vil kæmpe for, at være sammen med en, du holder af. Det kan du bruge mange gange i dit liv, så det er rigtig fint, at få prøvet af.
Du er velkommen til at skrive igen. Du kan også ringe eller skrive beskeder til BørneTelefonen på 116111.
Kærlig hilsen BørneTelefonen