Brev
Mistede sin tætteste!
Hej BB, mig og min bedste pigeven blev kærester for noget tid siden,, vi kom ud for et kæmpe skænderi, og siden da har vi ikke snakket så meget sammen… Vi elskede hinanden så højt… Jeg gør stadig.. Men det er som om vi bare ikke fungerer sammen.. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal gøre ville ønske alt var til det gamle!
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år
Mange tak for dit brev til BørneBrevkassen.
Jeg kan virkelig godt forstå, du er ked af det og ville ønske, at alt var ved det gamle…
Det er altid svært at miste en, man elsker, og det er ekstra svært, når man stadig elsker, og ved at den anden måske ikke elsker mere…
Jeg tænker, at du jo ikke kan tvinge din gode pigeven til, at I igen skal være kærester, og jeg ved ikke, om der stadig er håb for, at I kan finde sammen igen? Men i mellemtiden tænker jeg, at det kunne være en god idé at arbejde med dig selv, så du kan få skabt noget glæde i dit liv og måske lidt ”glemme”, hvor meget du savner hende…
Det kunne for eksempel være ved at gøre ting, som du ved førhen gjorde dig glad. Det kunne være en form for motion, måske er du til fodbold eller måske en frisk løbetur…
Jeg tænker også, at det måske kunne være en idé at få snakket ud med din veninde… Skriv hende en sms eller ring til hende og fortæl hende, at du gerne vil snakke med hende… Måske kunne du sige til hende, at du godt ved, at hun er sur på dig, men at du gerne vil tale ud, så I måske kan bevare et venskab i fremtiden...
Hvis du får brug for at drøfte det med en anonym voksen, er du altid velkommen på BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder søde rådgivere klar til at hjælpe dig alle hverdage fra kl. 11-23 og i weekenden fra kl. 11-19.
De bedste ønsker fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.