Brev
Mine bedstevenner er blevet kætester
Hej
Jeg har 2 bedste venner en pige og en dreng og nu viser det sig at de er blevet kærester og de bare ignorere mig uden nogen grund.
Jeg har spurgt på sms om han kunne være sammen i næste uge. Han har set den men har ikke skrevet tilbage.
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej med dig.
Det må da også være mega irriterende at dine venner bare ignorere dig. Nu kender jeg selvfølgelig ikke dine venner, men måske er de så opslugt af alt det spændende ved kæresteriet, at de lidt har glemt dig og ikke tænker over, at de også skal huske at være sammen med dig.
Det kan måske hjælpe, hvis du snakker med dem om, at du føler de lidt har glemt dig. Måske kan I lave nogle aftaler om, hvornår de har kæreste-tid og hvornår I har venne-tid, så det bliver lidt mere opdelt og at alt deres tid ikke går til kæreste-tid. Det er helt normalt, når to bliver kærester, at de lidt kan glemme alt omkring dem, ikke fordi de ønsker det, men fordi det er så nyt og spændende at være kærester, giver det mon mening? Flot du har forsøgt at skrive til din ven, måske du også kunne prøve at skrive til din veninde og fortælle lidt om hvordan du oplever det for tiden? Eller måske endnu bedre snakke lidt med dem, når I ses?
Det kan være du også må prøve at være sammen med nogle af dine andre venner i den næste tid, så du har nogle at hygge dig med, når dine to bedste venner har kæreste-tid. Som regel efter et stykke tid, falder der lidt ro på kæresteriet, og du vil forhåbentlig føle, at der igen bliver plads til dig.
Kærlig hilsen BørneTelefonen.