Min Mor og drenge

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12 år.
Tak for dit brev til, hvor du skriver om at du ikke vil lyve for din mor, om det du må og ikke må med drenge.
Det får mig til at tænke på, om du er den ældste derhjemme? Når jeg spørger om det, er det fordi din mor måske er usikker på, hvordan hun bedst kan passe på dig. Har du tænkt på, hvorfor hun har sat de aldersgrænser som hun synes er bedst for dig?
Kender hun de kærester du har haft som du har kysset med, eller ved hun ikke noget om, hvem du mødes med i fritiden? Hvordan mon dine veninder har det med kærester, mon I mødes både drenge og piger i fritiden? Måske kan det være en ide for dig, at ”vise din mor” hvem dine venner/kærester er, og på den måde få hendes accept af. Det kan være at I kan mødes hjemme hos dig, så din mor kan se hvem du er sammen med, både drenge og piger.
Lige med den alder du har, sker der rigtigt meget med dig. Det er både dit sind og din krop der forandrer sig, men ofte sker det lidt ad gangen. Både for forældre og for børn kan det være en svær periode, den ene dag vil du måske gerne være lille og fri for ansvar og sådan noget, den anden dag vil du måske hellere være ung og næsten voksen.
Derfor sker det af og til at forældre laver nogle regler, som ikke helt passer i forhold til børnenes ønsker. Det kan være svært at blive helt enige, og i sidste ende er det dine forældre, som har ansvaret og bestemmer over dig. Måske kan I blive lidt mere enige om reglerne, så du ikke føler du er nødt til at lyve over for din mor(og far?)? Måske vil det være ok at holde i hånd og kysse - ikke snave, hvis I snakker om det igen?

Mon det kan være en ide for dig, at vise din mor dit brev herind til? Jeg ved godt, at hun så opdager du ikke har været helt ærlig, men jeg tænker det er meget modent af dig, at du gerne vil gøre noget for, at kunne overholde de aftaler der er.
Det kan også være, at din mor vil ringe til vores ForældreTelefon på 35 55 55 57 og der tale med en rådgiver, er det en ide tænker du?
Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.