Min kæreste skal på efterskole

Hej. Jeg er en pige på 12 år. Jeg har en kæreste på 13 år. Han har det svært i skolen og skal højst sandsynligt på efterskole næste skoleår. Vi følges til og fra skole hver dag og er tit sammen. Han betyder virkelig alt. Så ved godt vi er meget unge. Men jeg kan virkelig se en fremtid med ham. Ved ikke hvad jeg skal gøre. Kan i hjælpe jeg er bare så forvirret? Hilsen pige på 12 år

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 12

Jeg kan godt  forstå, at du er forvirret.

Det lyder som om, at dig og din kæreste er meget glade for hinanden. Hvor er det bare dejligt for jer.

Jeg forestiller mig, at det må være hårdt for dig, at tænke på at skulle undvære ham i hverdagen? Det kan jeg i hvert fald godt forstå, hvis du synes.

Det kan være svært at vænne sig til, ikke at se hinanden lige så ofte. I kommer nok til at savne hinanden. Derfor kan det være rart for jer, at finde på nogle ting, der kan gøre det lidt nemmere for jer, imens han er væk, fx at være mere med gode veninder eller måske aftale at man skriver en sms og siger godnat?

Det kan også være, at i kan aftale, at han kommer hjem på weekend en gang imellem. Det kan også være, at du kan besøge ham en dag?

Det kan også være, at tingene ser helt anderledes ud for dig og ham om et halvt år. Det kan også være det ikke gør. Det kan nogle gange være svært at vide på forhånd. Derfor synes jeg, at i bare skal nyde jeres dejlige forhold, så meget i kan lige nu. Det kan nogle gange hjælpe at tage tingene én dag ad gangen. På den måde skal man ikke bekymre sig alt for meget om noget, man alligevel ikke kan ændre på. Giver det mon mening for dig, når jeg skriver sådan?

Jeg siger ikke at det er nemt. Men du lyder som en kærlig og loyal kæreste, så jeg tror på, at i kan få det til at lykkedes alligevel. Nogle føler ligefrem, at det kan gøre deres forhold endnu stærkere, når man savner hinanden i hverdagen. Så nyder man nemlig hinandens selskab endnu mere, når man endelig ses.

Kærlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.