Min kæreste har været utro

Hej BB

Jeg er en pige på 14 år som har en kæreste på 15. Vi har været sammen i et halvt år.
Vi stoler fuldt ud på hinanden, fortæller hinanden alt og er hinandens bedste venner og vi kan begge se en fremtid sammen.

Da vi jo går i hver vores klasse er jeg jo ikke med når han er på tur. Og her i denne uge er han i Marokko med sin klasse, så vi kan ikke skrive i den uge hvilket ikke gjorde mig det store, fordi jeg ikke troede at der ville ske noget.

De fik så internet og han skrev så til mig at han havde noget han ville snakke med mig om når han kom Hjem. Jeg blev nysgerrig og fik ham til at sige det til mig. Han fortæller så at han aftnen før havde ligget i sin seng og at der så var kommet en pige fra hans klasse over til ham, hvilket jo er helt uskyldigt. Det havde så udviklet dig til at de lige pludselig lå i ske og flettede fingre i hans sovepose…

Jeg ved han er ked af det over det og har det dårligt over det han har gjort..

Jeg har tænkt meget på det og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Skal jeg skrive til hende og spørge hvad de lavede? Skal jeg snakke med ham om det og høre hele historien? (Han skrev at han kun ville fortælle den korte historie så er bange for at der er mere…) Skal jeg slå op med ham..? Hvad skal jeg gøre..?

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år!

Jeg forstår fuldt ud, at du kommer i tvivl om, hvad du skal gøre i denne situation. Jeg tænker umiddelbart, at du skal tale med din kæreste og høre, hvad han fortæller dig, når I kan mødes ansigt til ansigt igen. Du har selvfølgelig ret til at stille ham uddybende spørgsmål for at forstå, hvad der er sket.

Du fortæller, at I stoler fuldt ud på hinanden, fortæller hinanden alt og er hinandens bedste venner. Sådan set lever din kæreste op til det meste af dét ved at skrive til dig dagen efter, at der er sket noget på turen med klassen. Det synes jeg viser en ærlighed og en respekt for dig. Og også en lyst til at fortsætte forholdet.

Du véd, at han er ked af det, og har det dårligt med, hvad der er sket. Derfor tænker jeg, at du skal give ham en chance for at fortælle dig, om det der er sket.

Når vi har lavet noget, vi godt véd, ikke er helt godt, kan vi få lyst til at nedtone det - altså, gøre det lidt mindre, end det er i virkeligheden. Fordi du kender din kæreste godt, tror jeg, du kan mærke, om han fortæller dig sandheden. Hvis du føler, at han holder noget skjult, så synes jeg, du skal sige det til ham. Ellers kan det være svært at få tilliden tilbage.

Jeg tænker ikke, du skal tale med pigen om, hvad der er sket. Men du kan overveje, om du vil bede din kæreste sige til hende, at dét, han gjorde, var noget skidt. Noget som han fortryder, fordi han gerne vil blive ved med at være kæreste med dig.

Jeg tror på, at du er en enormt sød pige, og at din kæreste også er en sød dreng. Dét kan der være andre, der også synes. I kan begge to komme ud for at blive fristet til at gøre noget kærestelignende med andre end hinanden. Det kan ske for os alle.

I kan derfor bruge det, der er sket til at tale om, hvordan I vil gøre i sådanne situationer fremover? Altså, lave nogle regler for, hvad der er okay, og hvad der ikke er okay opførsel, når man vil være en god kæreste?

Det er muligt, der vil gå tid, før du bliver helt rolig indeni igen. Det skyldes, at du er blevet rystet i din tillid. Og det er helt almindeligt, at der går nogen tid, før tilliden kommer igen.

Du kan overveje også at tale med din mor, en søster eller en god veninde. Så du ikke skal gå alene med din uro. De har sikkert også har oplevet noget, der ligner dét, du lige har oplevet.

Jeg ønsker dig held og lykke! Og husk, at et forhold godt kan blive endnu stærkere, når man klarer en krise sammen.

Mange hilsner fra Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.