min kæreste er tit meget nære med hendes drenge venner

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 14 år.

Hvor er det dejligt, at du og din kæreste er så forelskede, og  I kan tale om alt.  Det er også rigtig dejligt at høre, at du allerede har talt med hende om det, som generer dig. Det er meget modent gjort.

Jeg kan godt forstå, at det gør dig gal, at de klasker hende i røven og siger upassende ting, det tror jeg de fleste kærester ville blive sure over.

Men som jeg læser det, har du indtil nu gjort det helt rigtige, nemlig at styre din vrede så det ikke er endt voldeligt. I stedet valgte du at tale med din kæreste om det. Du skriver at din kæreste godt kan forstå, at du bliver vred. Hvad siger hun da til det? Ser hun det bare som venner - og noget, de er vant til at gøre? Er hun selv kommet med en løsning på problemet?

Jeg tænker nemlig, at hun selvfølgelig skal have lov til at se hendes venner, som hun jo måske har kendt i længere tid,og derfor også betyder noget vigtigt for hende. Hvis du begynder at prøve at tale hende fra at være sammen med dem, kan hun ende med at blive sur på dig.

Kunne du måske prøve at tale med hende igen? Prøve at få hende til at komme med nogle ideer til løsninger på problemet? Hendes venner skal  jo også opføre sig respektfuldt overfor dig. I kunne måske prøve at tale om, hvorfor de opfører sig som de gør. Er de jaloux? Er det fordi de ikke kender dig? Er de mon bange for, at hun ikke vil se dem nu, hvor hun har dig?

Måske din kæreste kunne prøve at tale med dem og finde ud af, hvorfor de opfører sig som de gør?

Så nej, jeg synes ikke, du er helt galt på den, når du ikke synes, det er i orden at din kæreste drengevenner opfører sig som de gør. Men når det så er sagt, så håber jeg, problemet løses på en måde, så hun fortsat kan se både hendes venner og dig, så hun kan ikke bliver bliver bitter eller ked af det, hvis hun er nødt til at vælge sine venner fra.

Håber, at I får en god snak og at du kan bruge mit svar. Har du brug for at tale mere om det eller andre ting, er du velkommen til på BørneTelefonen 116111.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.