Brev
Min forelskelse.
Hejsa!
Jeg har et stort problem som jeg rigtig gerne vil have hjælp til. Jeg er blevet rigtig forelsket i en dreng der går to klasser over mig. Jeg har en veninde som går i hans klasse hun prøver fortælle alt hvad hun ved om ham og sådan noget men det virker bare ikke for hun hader ham så det bluver bare sådan noget han går til håndbold, SÅ JEG TÆNKTE AT I MÅSKE KUNNE HJÆLPE MIG MED AT FÅ HAM SOM KÆRESTE.
Jeg ved ikke om jeg kan spørger ham om kærester for jeg har spurgt ham en gang så sagde han bare øhhhhhhh neeeej tak måske om noget tid. Så nu er der næsten gået et halvt år og jeg kunne godt tænke mig at få et godt råd om, hvordan jeg skal spørger ham og hvodan jeg skal score ham. Hilsen S…..
Pige, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære S.....
Tak for dit brev. At være forelsket kan være skønt, og selvfølgelig især hvis den man er forelsket i, også er forelsket i en. Og for at finde ud af det, bliver man ofte nødt til at tage mod til sig, for at finde ud af det. Den korteste vej ville være at spørge ham, som du før har gjort...
Har du ikke mod på at spørge ham direkte, kan du måske vise ham, at du synes godt om ham. Du kunne evt. smile og sige hej, når du møder ham. Hvis han også synes godt om dig, vil han måske benytte lejligheden til at smile og sige hej til dig. Det vil måske gøre det lettere for dig at spørge ham igen, hvis du først har fået signaler om, at han er interesseret i dig. Måske kunne du også få fat i hans mobil nummer og starte med at sende ham sms'er. Det kan være en fin måde at vise sin interesse på. Du spørger til, hvordan du skal score ham. Jeg vil nok råde dig til blot at være dig selv. Vis ham stille og roligt at du er interesseret i ham, og se om han har det ligesådan. Har han det som dig, er det jo super dejligt. Viser det sig, at han ikke har ændret holdning siden sidste, ja – så er det selvfølgelig træls for dig, men så ved du det, og har mulighed for at komme videre.  Håber du kan bruge mine forslag til noget. Du er meget velkommen til at skrive igen, hvis du har brug for det. Du kan også vælge at ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skrive til BørneChatten. Begge steder sidder der rådgivere klar til at tale med dig. Bedste hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.