Min Allerbedste veninde tog min flirt

Hej,

Jeg har haft denne flirt med en supersød dreng,

en dag da vi skulle i hansa-park med vores årgang sad vi ved siden af hinanden og da vi kom der hen prøvede vi MANGE forlystelser,også prøvede vi en hvor mand ligesom på en måde sad i en træstamme. og jeg sad på ham..

Han sagde at han var vild med mig og han sagde at han havde stivert og jeg tænnede ham og alt muligt,

ugen efter skriver jeg til ham at det var sjovt også blokerer han mig..

Jeg tænke at jeg ikke måtte skrive med ham (Pga. hans storebror har voldtaget min søster).

Da vi havde frikvarter, gik vi ud til et vældet grantræ også så jeg ham kysse og snave med min bedste veninde..

Jeg blev virkelig ked af det og havde lyst til at så mig selv ihjel!… Jeg gad bare at gå ud af skolen og gemme mig der hjemme for al evighed..

Hvad skal jeg gøre?..

Pige, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du
Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du har skrevet. Jeg kan rigtig godt forstå, at den situation du står i er svær. Jeg vil prøve at give dig nogle idéer til, hvad du kan gøre. Jeg håber, du kan bruge nogle af dem til noget.
Du skriver, at drengen er supersød. Jeg bliver nysgerrig efter, om du stadig synes, at han er sød. På den ene side er det jo underligt, at du kan synes han er sød, når han har opført sig sådan overfor dig. På den anden side, så kan vi ikke altid styre vores følelser, og derfor kan du jo sagtens synes han er sød, selv om det han har gjort ikke er i orden. I mit svar prøver jeg  at give dig nogle ideer ud fra, at du synes han er sød og fortsat gerne vil snakke med ham.
Jeg tænker, at det er vigtigt, at du finder ud af, hvorfor han blokerede dig. Måske er han i tvivl om, hvad han føler. Hvis det er sådan han har det, så tænker jeg, at du har brug for at vide det, så du ikke går og drømmer om ham. Måske kan du spørge ham direkte, om han har lyst til, at I snakker sammen? Det kan også være, du kan sende ham en sms og spørge ham på den måde?
Hvis du får kontakt med ham, og han gerne vil snakke med dig, så kan du måske fortælle ham, at du så hvad der skete ude ved træet. Jeg tænker, at det vil være godt, hvis du får nogle forklaringer på, hvad han vil med dig. Du kan fx spørge ham om, hvad han mente med det han sagde til dig i Hansa-park, når han kort tid efter kyssede og snavede med din veninde? Du kan måske også spørge ham, hvorfor han gjorde det.
Nogle gange kan det være rart at tale med andre, som også kender drengen om, hvordan du har det med ham. Har du det mon sådan? Det lyder som om, I var flere, der gik ud til det væltede grantræ. Jeg tænker på, om der var flere end dig, der så at de kyssede? Hvis en af de andre ved, at du synes han er sød og at du har flirtet med drengen, så kan det måske være rart for dig, at snakke med ham eller hende? Det kan du jo overveje. En anden mulighed er jo også, at du begynder med at fortælle en du stoler på, hvad du føler for ham og hvad du har set.
Jeg kan forestille mig, at det må være særligt svært for dig, fordi det var din veninde, han kyssede og snavede med. Er det mon rigtigt? Jeg bliver nysgerrig efter, om din veninde vidste, at du havde en flirt med ham? Jeg er også nysgerrig efter, hvordan du har det med din veninde? Er du mon sur på hende?
Jeg tænker, at det er vigtigt, at du får talt ud med din veninde. Måske har du svært ved at være gode venner med hende, fordi du har set hende kysse drengen. Hvis hun ikke ved, at du har flirtet med ham eller hun måske ikke ved, at du har set dem, så vil hun jo ikke kunne forstå, hvis du har det svært med hende. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du får fortalt hende det. Det kan du jo enten gøre ved at fortælle hende, hvad du har set, og hvad det har gjort ved dig. En anden mulighed kan også være, at du viser hende brevet. Jeg tænker, at dit brev forklarer meget meget fint, hvordan du har det og hvad det gjorde ved dig, at du så dem kysse og snave.
I dit brev skriver du, at du blev ked af det, at du havde lyst til at slå dig selv ihjel, at du bare gad at gå ud af skolen og gemme dig derhjemme. Du skriver det i datid og jeg tænker på, hvordan du mon har det nu? Hvis du stadig føler, som du skriver det i brevet, kan det være en god idé, at du fx taler med en voksen om det. Hvis du har lyst kan du ringe til BørneTelefonen på 116 111. Her kan du også være anonym og komme til at tale med en voksen som kan lytte på, hvordan du har det. Den voksne vil også kunne hjælpe dig til at finde ud af, hvad du mon kan gøre for at få det bedre.
Pas godt på dig selv.

Tusind kram fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.