Brev
mig, hende og joken.
hej børnetelefonen
jeg er en dreng på 13 år, som er blevet involvetet i en joke, fordi en pige fra min klasse råbte noget til mig som jeg ikke hørte hvad var, derfor råbte jeg bare jaja tilbage, det viste sig så at hun spurgte om vi skulle komme sammen, derfor blev det hele til en joke hvor mig og hende var ”sammen”,
joken har nu kørt i et halvt år og nu kan jeg faktisk godt lide hende, men pga. joken er jeg bange for at hun bare tvære ud i det. (efter et par måneder blev hun dog mere ”kærlig” over for mig. hvad skal jeg gøre?
hilsen drengen med vitsen
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år, tak for dit brev med titlen "mig, hende og joken".
Du skriver, at det, du og pigen fra din klasse startede som en joke, fortsatte med at køre som en joke i et halvt år. Men jeg er lidt usikker på, om det så i det halve år har betydet, at I ikke reelt har kommet sammen, eller om det bare har været noget, I har "leget" ?
Men på den anden side så skriver du, at hun efter et par måneder blev mere "kærlig" over for dig - og at du nu faktisk godt kan lide hende... Så det må vel betyde, at det ikke længere drejer sig om en joke.
Har I kun kontakt i skolen, eller ses I også efter skoletid? Sådan som jeres forhold tilsyneladende har udviklet sig, tror jeg, at I skal se at få talt sammen om det, for I ser jo ud til at være glade for hinanden. Og måske få snakket om, at det der startede som en joke, har udviklet sig til noget andet og mere, og at I faktisk godt kan lide hinanden. Jeg tror, at der vil være mest ro på, hvis denne snak ikke foregik i skolen, men under "private" former, hvor I f.eks. kunne gå en tur sammen eller noget helt andet.
Mange hilsener og held og lykke fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.