Mega Forelsket!

Hej Børne Brevkasse,

jeg har i lang tid været forelsket i en pige fra min klasse, og jeg tænker så meget på hende, men den værste tanke er at hun måske ikke kan lide mig.

Hilsen den meget forelskede.

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng

Tak for dit brev. Det er modigt af dig at skrive herind om det. Det kan bare fylde så meget, når man er forelsket. Man kan tænke på det hele tiden og ofte er man også meget opmærksom på, hvordan man er, når den man er forelsket i, er til stede. Jeg ved ikke, om du har oplevet noget af det eller om du har det helt anderledes?

Jeg har talt med andre, hvor det som fylder allermest er, om den anden kan lide en. En måde du kan finde ud af det på, er for eksempel ved at vise hende, at du har interesse. Det kan du blandt andet gøre ved at tale noget mere med hende eller spørge, om I skal ses en dag. Hvad tænker du om det? Nogle kan være nervøse for, hvad de nu skal tale om. Hvis du har det sådan kan en hjælp være, at du på forhånd har tænkt over, hvilke ting du kan spørge om – det kan for eksempel være noget hun går op i eller noget der er sket. Giver det mon mening?

Du kan også læse flere gode råd og om at være forelsket, hvis du trykker på det her link:

http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

. Der står blandt andet, at det kan være godt at tale med ens venner om det. Det kan være, at en af dine venner har gode råd til, hvad du kan gøre for at finde ud af, om hun også er forelsket i dig. Men det skal nok være en god ven, som du kan stole på, som ikke kan finde på at sige det videre.

Det er ikke til at vide, hvordan hun vil reagere og om hun er forelsket i dig. Man kan vende det lidt på hovedet og sige, at hvis du ikke udtrykker, at du er forelsket i hende, så finder du måske heller ikke ud af, om hun er forelsket i dig. Hvad tænker du om det?

En anden måde at finde ud af, hvordan hun har det er ved, at du fortæller hende, hvordan du har det. Ofte er det godt at gøre ansigt-til-ansigt, da man har mulighed for at sige det man vil, hvor man får en reaktion med det samme. Når man skriver sammen, kan det skrevne nemlig nogle gange misforstås. Nogle kan dog bedre lide at skrive, da de føler, at det er nemmere at gøre. Har du mon overvejet, hvordan du kunne finde ud af, om hun er forelsket i dig eller hvordan du skal sige det til hende? For nogen kan det være en hjælp at tænke over, hvordan man vil sige til den anden, at man er forelsket. Du kan eventuelt finde frem til nogle forskellige ideer til, hvordan du kan sige det. Du kan så sige dem højt for dig selv, og på den måde finde ud af, hvilken måde der er bedst for dig at sige det på. Måske vil det være en hjælp for dig?

Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen for at tale videre om det. Nummeret er 116 111 og du vil være anonym. Det er sejt, at du har skrevet herind og jeg håber, at brevet kan hjælpe dig.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.