Brev
Mega forelsket!!!!!!!!
Hej BB
Jeg er en dreng på 11 og går i 5.
Der er den her pige som jeg har været forelsket i, i over 5 år.
For ca. 7 måneder siden fandt jeg ud af at hun kunne lide mig. Jeg spurgte hende om kærester og hun sagde ja.
Jeg blev glad med et par dage senere slog hun bare op. Hun sagde at hun bare ville være venner.
jeg spurgte hende om kærester igen og hun sagde nej!
Jeg har stadig følelser for hende og jeg prøver at glemme men jeg kan bare så godt lide hende.(jeg tør ikke sige det)
Hilsen drengen der er forelsket
Dreng, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng 11 år
Hvor er det dejligt, at du er forelsket! Selvom, at det også kan være svært.
Det med forelskelse og kærlighed kan godt være lidt forvirrende. Jeg tænker, at siden pigen måske er lidt forvirret over sine egne følelser. Pigen sagde først sagde ja til at ville være kærester og efter nogle dage slog hun op, og sagde at hun bare ville være venner. Det kunne måske godt tyde på, at hun godt kan lide dig og syntes du er sød, men ikke rigtig er parat til at have en kæreste endnu.
Ikke alle er lige parate til at være kærester når man er 11 år. Nogle kan føle et stort pres fordi man gerne vil være en så god kæreste som muligt. Og så er der alle de spørgsmål man kan spørge sig selv; , skal man kysse, skal man holde i hånd, må de andre i klassen se vi er kærester, hvad siger vores forældre.
Hvis du er meget forelsket, og gerne vil være kæreste med hende igen, så synes jeg helt klart, at du skal fortælle pigen, at du stadig er vild med hende. Hvis du ikke tør fortælle hende det, så kan du prøve at skrive et brev. Det værste der kan ske er, at hun ikke har det på sammen måde, men så har du i hvert fald prøvet. Du kan også skrive eller sige til hende at du gerne vel være venner.
Og husk, piger kan tit lide når man er modig. Og de fleste, bliver rigtig glade for at høre, at nogen er vild med dem.
Du kan måske få flere tips, fra andre børn, ved at kigge her, under temaet "forelskelse og kærlighed": https://bornetelefonen.dk/forum
Kærlig hilsen
BørneTelefonen