Brev
Måske forelsket
Hej
jeg er en dreng på 14 år
Jeg har set en pige på nettet, som jeg synes ser rigtig sød ud.
Vi er venner på facebook, og jeg kunne godt tænke mig at lære hende at kende, for vi bor også i samme by.Men jeg har aldrig haft noget med hende at gøre så jeg er meget bange for at skrive til hende for hun synes nok det er lidt underligt.
Synes i jeg skal skrive til hende eller skal jeg bare glemme hende, selv om jeg føler mig lidt forelsket i hende?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng på 14.
Mange tak for dit brev omkring forelskelse. Jeg vil gerne give dig et råd i forhold til, om du kan tillade dig at skrive til pigen på Facebook, som du synes ser rigtigt sød ud og som du føler dig lidt forelsket i. Jeg er sikker på at der er mange andre børn og unge, der kan genkende det du skriver og har tænkt over det samme. Det at du overvejer det nøje inden du skriver brevet, giver mig et indtryk af at du er meget betænksom, hvilket jeg synes er dejligt.
I forhold til at kontakte til hende på Facebook, så synes jeg du skal gøre det, selvom du er lidt nervøs for det.  Nu ved jeg ikke hvordan I er blevet Facebook venner,  om I er jævnaldrende, har fælles interesser eller venner? Men måske ved hun også godt lidt om hvem du er, når nu I er venner derinde.
En sød lille hilsen vil hun sikkert blive glad og smigret over lige meget om hun gengælder din interesse eller ej.
Du kan jo evt. starte med at skrive, at du har været lidt i tvivl om du kunne tillade dig at skrive til hende, da I jo ikke kender hinanden rigtigt, men at du ved at I bor i samme by. Herefter kan du spørge lidt ind til hendes interesser eller du kan skrive noget om, at du synes hun ser sød ud og derfor gerne vil høre lidt mere om hende og gerne vil lære hende at kende.
Husk at skrive et par spørgsmål i din besked, da det så er lettere for hende at svare. Det er helt fint med en kortere besked til en start, så kan du altid skrive mere når/hvis hun svarer.
Så for at svare helt kort på dit spørgsmål: Ja jeg jeg synes du skal tage chancen og prøve at skrive en besked til hende og se hvad der sker.
Mange varme hilsner fra Børnetelefonen.