Brev
Måske forelsket
Hej
Jeg er en dreng på 13 år som kan lide en pige og jeg har aldrig snakket med hinde eller skrevet til hinde.
Jeg hved ikke om hun kan lide en anden. Hun kigger på mig nogle gange men jeg tror ikke hun kan lide mig som jeg kan lide hinde.
Hvad skal jeg gøre.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Tak for dit brev herind til brevkassen, hvori du fortæller omkring dine spekulationer i forhold til en pige du som du har følelser for. Du fortæller om, at du godt kan lide hende, men at du ikke ved hvordan hendes følelser er for dig er. Det må være svært for dig, og derfor er det godt, du skriver herind til.
Jeg kan godt forstå dig, hvis du har svært ved at finde ud af, hvordan du skal gribe det an, at komme i kontakt med hende.
I dit brev fortæller du ikke, om I går på samme skole, eller om du mon har mødt hende et andet sted fra.
Hvis du ofte støder på hende eksempelvis i skolen, er det så en idé for dig, eksempelvis at smile til hende, eller måske forsøge at holde øjenkontakten med hende lige et sekund længere end normalt, når I går forbi hinanden?
Selv om du skriver, at du ikke tror, hun kan lide dig på samme måde, kan du så vide det med sikkerhed? Tænk hvis hun har det på samme måde som dig, men er genert og ikke ved hvad hun skal gøre.
Jeg tænker på, at det kan være en ide for dig, at læse på BørneTelefonens hjemmeside, der har vi skrevet omkring forelskelse, måske kan du få nogle gode ideer der, fx scortips og hvordan du kan fange hendes opmærksomhed. Du kan læse mere om det her http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx
Mon I nogen gange skal den samme vej? Måske til eller fra skole, eller hvis du har mødt hende til noget i fritiden, kan det så være en idé for dig, at komme til at følges med hende?
Måske kender du noget til nogen af hendes interesser, eller kan du måske finde ud af hvad hun går op i? Nogle gange er det lettere at tale sammen, hvis man deler interesse for den samme ting, er det nogle muligheder der kan bruges tror du?
Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe eller sende en sms til BørneTelefonen på 116 111, hvis du tænker du har brug for at tale mere med en rådgiver om hende.
Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen