Måske forelsket

Hej

Jeg er en dreng på 13 år som kan lide en pige og jeg har aldrig snakket med hinde eller skrevet til hinde.

Jeg hved ikke om hun kan lide en anden. Hun kigger på mig nogle gange men jeg tror ikke hun kan lide mig som jeg kan lide hinde.

Hvad skal jeg gøre.

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 13 år.
Tak for dit brev herind til brevkassen, hvori du fortæller omkring dine spekulationer i forhold til en pige du som du har følelser for. Du fortæller om, at du godt kan lide hende, men at du ikke ved hvordan hendes følelser er for dig er. Det må være svært for dig, og derfor er det godt, du skriver herind til.
Jeg kan godt forstå dig, hvis du har svært ved at finde ud af, hvordan du skal gribe det an, at komme i kontakt med hende.
I dit brev fortæller du ikke, om I går på samme skole, eller om du mon har mødt hende et andet sted fra.
Hvis du ofte støder på hende eksempelvis i skolen, er det så en idé for dig, eksempelvis at smile til hende, eller måske forsøge at holde øjenkontakten med hende lige et sekund længere end normalt, når I går forbi hinanden?
Selv om du skriver, at du ikke tror, hun kan lide dig på samme måde, kan du så vide det med sikkerhed? Tænk hvis hun har det på samme måde som dig, men er genert og ikke ved hvad hun skal gøre.
Jeg tænker på, at det kan være en ide for dig, at læse på BørneTelefonens hjemmeside, der har vi skrevet omkring forelskelse, måske kan du få nogle gode ideer der, fx scortips og hvordan du kan fange hendes opmærksomhed. Du kan læse mere om det her http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx
Mon I nogen gange skal den samme vej? Måske til eller fra skole, eller hvis du har mødt hende til noget i fritiden, kan det så være en idé for dig, at komme til at følges med hende?
Måske kender du noget til nogen af hendes interesser, eller kan du måske finde ud af hvad hun går op i? Nogle gange er det lettere at tale sammen, hvis man deler interesse for den samme ting, er det nogle muligheder der kan bruges tror du?
Du er selvfølgelig også velkommen til at ringe eller sende en sms til BørneTelefonen på 116 111, hvis du tænker du har brug for at tale mere med en rådgiver om hende.
Mange kærlige hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.