Må ikke være sammen!

Hej, mine forældre er vildt strenge når det kommer til at mødes med nye mennesker, som i dette til fælle bor langt væk.

Jeg har skrevet med en rigtig sød dreng, som op til flere gange har spurgt om vi skulle mødes. (Vi har skrevet sammen i over et år). Jeg ved at han ikke er en af de der faker typer, eftersom jeg kender nogle af hans venner, og har nøje tjekket hans profilbilleder, familie, omgangskreds osv. Så jeg kan ikke se hvad problemet er? Hvorfor vi ikke bare måtte mødes en enkel gang for at se hinanden an.

Den eneste grund til at jeg forstår mine forældre, det er på det punkt at hvis vi ikke gider hinanden, så er der lang vej hjem. Men, vi er bare så “forelsket i hinanden”. Vi er lidt en slags netkærester, men det er bare ikke nok for nogen af os. Den eneste løsning på mit problem indtil videre er, at jeg venter de sidste to år (18), så har de jo ikke krav på at bestemme over mig længere, eller har de? Jeg bliver bare så ulykkelig af, at tænke på at jeg nok ikke kommer til at møde min drømmefyr… so sad…

Pige, 16 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du Tak for dit brev. Jeg synes, det er en god idé, at du har skrevet her til BørneBrevkassen, for en gang imellem kan det være rart at ’snakke’ med en anden voksen end ens forældre. Jeg kan godt forstå, at I kunne tænke jer at mødes, for det er lang tid, I har skrevet sammen, så jeg tænker, at I nok har lært rigtig meget om hinanden..? Og jeg kan også godt forstå, at det kan være svært for dig at forklare dine forældre ordentligt, hvordan det hænger sammen, når man lærer hinanden at kende på nettet… Forældre vil som oftest gøre alt, hvad de kan for at beskytte deres børn, og en gang imellem bliver det ikke opfattet sådan af børnene. Det er rigtigt, at du kan vente til du bliver 18, men jeg tænker, det er lang tid… Måske skal dine forældre også vænne sig til, at du er blevet en stor pige..? Hvordan ville det være for dig at snakke med dem igen og prøve at foreslå, at I inviterer ham hjem til dig og dine forældre? Tror du, de ville synes, det var ok? Så kan I måske starte med at snakke lidt sammen alle sammen. Måske er det ikke en drømmeløsning, men det kan jo være, det også ville være rart for dig at vide, at der er nogen, hvis det nu skulle blive mærkeligt sammen med ham… Du skriver, at du kender nogle af hans venner… Hvor bor de? I nærheden af dig eller tæt på ham? Måske kunne du spørge dine forældre, om det ville være ok at mødes med ham, når de andre venner er der. Hvad tror du, de ville sige til det? Det kan også være, at du kan foreslå dem, at du får lov til at mødes med ham på en café, hvor dine forældre er i nærheden… Ville det være hyggeligt? Jeg tænker, at det kan være en god idé for dig at snakke med dine forældre om det på en måde, så de også føler sig trygge, fordi de kan mærke, at du har tænkt dig grundigt om og er god til at passe på dig selv. Kan du følge, hvad jeg mener..? Jeg håber, du kan bruge mine forslag til, hvordan du kan snakke mere med dine forældre om det. Ellers skal du være velkommen til at ringe eller sms’e til BørneTelefonen på 116 111 eller skrive til Chatten. Det kan være, at rådgiverne der kan komme med nogle andre forslag. Mange hilsner BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.