Brev
Må ikke have kærester
Hej
jeg er en 14 årige pige.
Jeg vil godt have lidt hjælp af jer
det er fordi jeg har en kæreste og han betyder alt for mig elsker ham så meget, men jeg må ikke have kærester af mine forældre men jeg er bange hvis de for det afvise at hvad de så skal gøre for de må nemlig ikke vide det
håber i kan hjælpe mig
hilsen den nervøse 14 årig pige.
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 14
Tak for dit brev. Det lyder dejligt for dig, at du har en kæreste, som du elsker meget. Jeg forstår godt, at det så må være svært, når dine forældre ikke synes, at du skal have en kæreste endnu. Ved du, hvorfor de ikke synes, at det er i orden? Har du mon snakket med dem om det? Der kan jo flere flere grunde, men jeg gætter på at en af grundene kunne handle om, at de ikke synes, at du skal have sex endnu..?? Det kan også handle om en religion, som siger, at du ikke skal have kærester, før man har alderen til at blive gift? For nogen kan det derfor være et rigtig stort problem, hvis forældrene finder ud af, man så har en kæreste. Du skriver, at du er bange. Jeg tænker derfor, hvad ville der mon ske, hvis de fandt ud af det? Hvad kunne du være bange for?
Måske kunne du starte med at snakke med en anden voksen, som du kunne forklare lidt mere om dit og dine forældres forhold og hvorfor de ikke synes, at du skal have en kæreste. Så vil vedkommende måske kunne hjælpe dig med at snakke med dine forældre eller give dig nogle mere præcise råd om, hvordan du kan gøre. Du kunne f.eks. snakke med en lærer på skolen, eller sundhedsplejersken. Du er også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvis du gerne vil tale med en rådgiver fra Børns Vilkår, hvor rådgiveren har mulighed for at spørger nærmere ind til din situation.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.