Brev
Lesbiske problemer
Hej
jeg er en pige på 13 år som i en længere periode har været i tvivl om jeg er til piger.
Jeg hved ikke hvornår det startede men jeg begyndte først at tænke Rigtig over det sidste forår, fordi en af mine veninder/hadeveninder (hvis det giver nogen mening) sagde til mig at hun troede jeg måske var lesbisk fordi jeg ikke kunne snakke om drenge når vi freksempel lavede SP eller K og lignene ting.
Det betød ikke så meget for mig før det, men efterhånden er jeg begyndt at tænke mere og mere på det. Jeg har søgt en hel masse på nettet og er begyndt at følge flere lesbiske YouTubere, jeg blev også hel vild glad da jeg fandt ud af at 2 af hovedpersonerne i en bog jeg læser fandt sammen og sprang ud som lesbiske.
Nå men jeg begyndte at gå til en ny kreativ fritidsaktivitet, hvor jeg mødte en rigtig sød pige (J) hun er vildt sød og smuk og hun har de samme interesser som mig, hun er kreativ og rigtig sød.
Første gang vi talte sammen kom hun hen til mig bag fra og pustede mig i øret, det er noget jeg har tænkt rigtig meget på siden og selvom det er over en måned siden kilder det stadig i min mave når jeg gør det.
Bagefter gik og holdt lidt om hindanden og talte sammen. Hun går i 8. Og jeg i 7. Så hun er ældre end mig. Jeg har fanget mig selv i at sidde i skolebussen og stirre på hende hvis jeg ser hende på gaden. Det hved hun selvfølgelig ikke.
Og sidst jeg var til min fritidsaktivitet var hun der ikke og jeg kan huske at jeg blev vildt skuffet indeni. Heldigvis kom så senere og hun sad hved siden af mig. Jeg blev virkelig glad også selvom vi ikke talte ret meget sammen. Jeg tænker på hende flere gange om dagen, og det irritere mig især fordi jeg aldrig har været forelsket før. Er det sådan det føles?
Jeg har mange fantasier også om J men ellers bare om mig selv med en pige. Jeg tænker også meget på fremtiden, forestiller mig selv som voksen med en kæreste som jeg er rigtig glad for, en pige kæreste. Jeg onanere ikke lige frem men rører tit bare uden på min skede, og mine bryster jeg kører også en finger rundt på min mave og mine lår og forestiller mig det er en anden der gør det.
I skolen er det svært nogen gange, vi fik nye klasser i år og jeg er faktisk rigtig glad for min nye klasse, jeg har fået gode venner. Men det er også lidt det, jeg er ikke en del af den store pigegruppe men har 3 gode pige venner og 3-4 knap så gode, men stadig gode drengevenner.
Nogle af pigerne spørger så om jeg er forelsket i en af mine drengevenner og der må jeg jo så svare nej, og når de så spørger senere om jeg mener det seriøst så siger jeg bare nej igen, og siger jeg har en god grund til at sige nej.
Det gør mig ked af det og irriteret når folk går og siger GAY!!! Og HOMOSVIN! Og sådan nogle ting også selvom det bare er for sjov. Også hvis nogle af mine klassekammerater læser bag på en bog om lesbiske, bliver de sådan helt AAADD hvor ulækkert.
Jeg har set en lesbisk film som jeg syntes var vildt god, der var 15 års grænse på så ingen hved jeg har set den. Der var nogle sexscener i som var meget lange men det var næsten det der var det bedste. Der var ikke lagt låg på, hvis det giver mening. Jeg syntes en af hovedpersonerne var vildt smuk og havde en fantastisk personlighed, hun var maler.
Ingen hved at jeg tænker sådan her, det var derfor jeg valgte at skrive her. Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre, og hvad jeg skal sige næste gang mine venner spørg hvilken dreng jeg bedstkan lide eller snakker om deres eget crush.
Det her betyder rigtig meget for mig så vær sød at svare hurtigst muligt. Og undskyld brevet blev så langt da jeg først var begyndt kunne jeg ikke stoppe igen.
Kærlig hilsen R
PS jeg ville ikke have noget imod at være lesbisk.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære R
Du har skrevet et meget ærligt og modigt brev til brevkassen. Tak for det, det er så fint at læse om alle dine tanker. Jeg ved fra andre på din alder, at de også tænker meget på det her med seksualitet, udforske sin seksualitet, undersøger kroppen og dens udvikling. Det er en helt naturlig del af den udvikling, der sker med både drenge og piger.
Du fortæller om, hvordan du går og tænker på en pige, som du har mødt til din fritidsaktivitet og om, hvordan du mærker det på din krop. Du fortæller om, hvordan det gør dig glad at være sammen med hende. Det kan være ret svært at skelne mellem venskab, kærlighed og at være fascineret af hinanden i den alder du har lige nu. Derfor er det også svært at sige, om man er lesbisk eller man er i gang med at undersøger ens seksualitet. Måske behøver man ikke at være enten det ene eller andet - måske kan man være mere end en slags seksualitet.
Jeg tænker, at det er noget som rigtig mange på din alder tænker meget over, det er nok bare ikke noget man taler så meget om, fordi det kan være svært. Jeg tænker også, at dine fantasier og din leg med din krop også er en del af det at undersøge din seksualitet, og det er vigtigt at give sig selv lov til at nyde det også.
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært i forhold til din klasse, i sær fordi I – som du skriver – lige har fået nye klasser. Det kan godt tage lidt tid lige at finde den tryghed og ro, når man er blevet rystet sammen på den måde. Men det lyder også som om, at du har fundet nogle gode venner allerede.
I forhold til at pigerne taler om drenge og hvem man bedst kan lide, så tænker jeg, at det jo også er helt ok at sige, at du ikke lige ved hvem du bedst kan lide endnu. At du måske bare har brug for lidt mere tid til at tænke over det. Det er da helt ok. Hvad tænker du mon om det?
Det er faktisk helt normalt, at man den ene uge tænker meget på piger og den næste måske mere på drengene. Det kan skifte rigtig meget i løbet af puberteten og gennem livet. Det vigtigste er egentlig at give sig selv lov til at mærke efter med sig selv, hvad der er rart og hvad der ikke er. Det er alt sammen med til at hjælpe dig med at finde ud af, hvordan du har det bedst.
Jeg håber mit svar har givet dig noget af det, som du håbede på, da du skrev til brevkassen.
De kærligste hilsner fra BørneTelefonen