Langdistanceforhold i en ung alder

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige 13 år

Det er dejligt at høre at du har fundet den skønneste fyr nogensinde og at du bare er helt forelsket! Men jeg kan virkelig godt forstå, du synes, det er træls og svært at i bor så langt væk fra hinanden. Lige så dejligt det er at være helt forelsket, ligesom hårdt kan det være når man ikke kan se hinanden!

Det er godt at i har muligheden for at snappe og facetime, men det kan virkelig godt forstå at det bare ikke er det samme. Det er en svær situation at stå i, og svær at gøre noget ved så længe i bor i Nordjylland og København.

Du beskriver at du er bange for at du ikke kan holde til det. Det er en vigtig opmærksomhed du har på mærke efter dine følelser, og om at det bliver for meget for dig at være i. Det er vigtigt du holder fast i denne opmærksomhed. Det lyder til at jeres forhold stadig er nyt, og det måske er noget i stadig skal finde jer selv i?

Måske er det du skal mærke efter, om der er en balance i hvor dejligt det er at være sammen, overfor hvor hårdt det er.

For: Hvor dejligt det er at være forelskede sammen, og være en del af hinandens liv.

Imod: Hvor hårdt det er for dig at være i, og hvor meget energi du bruger på at få det til at fungere.

Nogle gange er det også en måde man skal vænne sig til at være i et forhold på. Det kan være det er meget hårdt i starten, men at det bliver lettere. Men det kan også være det bliver ved med at være hårdt, og at det ikke opvejer, hvor dejligt det er. Det må du prøve at mærke efter hen af vejen. Og det lyder som om du er god til at mærke efter, og lytte til dig selv.

Jeg håber du kan bruge mine råd til hvordan du skal være i forholdet til den skønne fyr, og prøve at se hen af vejen hvad der kommer til at fylde mest. Forelskelsen og hvor dejligt det er, overfor hvor træls og hårdt det kan være at have et langdistanceforhold.

Bedste hilsner

Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.