Lang distance forhold

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære 15-årige pige.

Mange tak for dit brev. Det er helt almindeligt at blive i tvivl om, om det man tænker om sex, en potentiel kæreste, sig selv osv. nu også er normalt, og det virker også som om, det er sådan du har det. Mon det er rigtigt forstået?

At dine følelser kan være lidt svære at finde rundt i, fordi du synes de ændrer sig lidt hele tiden, sker tit – især i starten af et forhold. Måske er det fordi du er lidt oppe at slås med din fornuft overfor dine følelser? Din fornuft fortæller dig måske, at du burde stoppe det, fordi I nok aldrig kommer til at ses, som du selv skriver. Samtidig med, at du jo synes han er meget sød og spændende, og “hvad nu hvis”?

Det er helt naturligt, og mit bedste råd til dig vil være, at tage det som det kommer, og prøv og se om du kan lægge bekymringerne om fremtiden lidt fra dig i lidt tid. Så længe ingen af jer kræver det, behøver du vel i virkeligheden ikke at tage stilling til om fx I skal være kærester eller ej? For der er ingen tvivl om, at det er noget helt særligt at være i et forhold med en, som man måske aldrig fysisk kommer til at ses med. Eller i hvert fald først om lang tid. Kan du følge mig?

Derudover så tænker jeg, om du måske bliver tændt af tanken om, at han er seksuel erfaren modsat dig, fordi det måske er en “gratis” fantasi? Med gratis fantasi mener jeg, at i og med, at du aldrig har- og ikke forventer at møde drengen i virkeligheden, kan du fantasere om ham ligesom du har lyst til. I din fantasi kan han være lige præcis den type som tænder dig, og derfor er det helt naturligt, at du fantaserer om ham. Det er helt naturligt, at fantasere om sex, og når dig og drengen oven i købet har skrevet om det, er det klart, du tænker videre over det.

Hvis du en dag skulle møde en i den fysiske virkelighed, som du forelsker dig i, så er du nok nødt til at tage stilling til, om dig og den kinesiske dreng så kan fortsætte som venner, eller I helt skal afbryde jeres forhold. Men indtil da synes jeg sagtens I kan fortsætte med at tale sammen, så længe du synes at det er rart og hyggeligt.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Kærlig hilsen BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.