Lang distance forhold

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 16

 Hvor er det godt, at du har fundet en kæreste som du er så glad for!

Jeg kan godt følge dig i, at det kan være svært at være væk hinanden i hverdagen og du savner ham. Jeg tænker, det er en god ide at I skriver sammen for at holde kontakten, når I ikke ser hinanden i hverdagen. Det lyder også til, at du roligt kan være tryg ved at skrive når han siger, at han ikke bliver træt af det. Jeg tænker, at det med at skrive til hinanden er meget andreledes fordi I har været vant til, at se hinanden hver dag på efterskolen.

Du skriver, at du savner ham så meget, at du er trist og græder hverdag. Det er store følselser der er i spil hos dig kan komme til at fylde så meget, at du ikke giver plads til at lære din nye klassekammerater at kende. Har du og din kæreste talt om at skype eller facetime med hinanden en eller to gange i løbet af ugen? Måske hver aften, til at begynde med...så kan I glæde jer til det og få ro og tid til at være sammen med andre venner og veninder - for det er jo også vigtigt, at du bruger tid på skole og trives i din klasse. Tror du det kan hjælpe dig lidt, både med savn og med at falde til i klassen?

Mange piger har det med at gå og vente på, at de kan være sammen med deres kæreste. At savnet til deres kæreste kan være så stort, at man ikke kan lave andet end at savne. Der kan nogle gange ske det, at man glemmer at leve sit liv ved siden af. Mon det er sådan du har det? Jeg tænker, at hvis du har det sådan, om det kan være en mulighed, at du øver dig i at lave noget de dage I ikke skal skype eller facetime. Lave noget som du synes er sjovt og spændende sammen med andre. Hvis du laver noget i hverdagen, du synes er sjovt og spændende, så går tiden hurtigere og sjovere, og du vil også have mere at snakke med din kæreste om, fordi du har oplevet noget – hvad tænker du om det?

Jeg håber mit svar til dig, har givet dig nogle ideer til, hvordan det kan blive nemmere for dig at være i et lang distance forhold. Hvis ikke er du velkommen til at skrive ind igen, ringe, sms'e, eller chatte til os på 116111.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.