Landsdels problemer

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære FL,

Det lyder som en rigtig svær situation for dig, hvor er det godt, at du søger råd.

Det lyder ubehageligt med alle de fordomme, du skal forholde dig til i forhold til F og hendes familie, og det virker jo til at spænde ben for din kærlighed til F.
Jeg er lidt i tvivl om F godt ved, at du er forelsket i hende? Har du fortalt hende det? Og har du snakket med hende om, hun virkelig mener det samme som hendes forældre eller om hendes tanker omkring jyder er på grund af hendes forældres holdninger? Eller om der kunne være en enkelt jyde, hun godt falde for - hvis nu det var en sød og dejlig dreng, der var faldet for hende? (her tænker jeg på dig, som drengen).

Måske du kunne snakke med din lærer om det med fordommer? Det kan være, at I i din klasse kunne have godt af en snak om fordomme og om hvorfor og hvordan de opstår, og hvad de betyder for jer.

Jeg synes, at det er meget modent af dig, at du har forsøgt at snakke med F's forældre, men det lyder også som om, at det var en svær opgave. Det er måske bedre, at du søger hjælp hos andre voksne, som nævnt din lærer, eller måske kan du snakke med dine egne forældre om situationen  med fordomme?  Mon ikke det kan være en hjælp for dig at snakke med nogle voksne tæt på dig som kender dig.

Jeg tror, at det er vigtigt er at dig og F kan finde ud af at snakke sammen, på den måde kan man håbe at nogle fordomme kan forsvinde - især når hun lærer dig at kende og finder ud af, at du er en dejlig fyr uanset hvilken landsdel du kommer fra.

Jeg håber, at du kan bruge rådene, til at komme videre. Husk, at du altid kan ringe til BørnetTelefonen på 116111, hvis du har brug for at snakke mere.

Med venlig hilsen

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.