Lærer eller hvad? og er det ulovligt.

hejsa,

jeg går på efterskole og vi har nogle medarbejder som bliver kaldt giv et år medarbejder.

landet ligger sådan her at jeg er blvet forelsket i den ene af dem, han giver rigtig mange signaler, og jeg ved ikke hvordan jeg skal håndtere det, da jeg ikke ved om det ville være ulovligt, da han teoretisk set ikke har mig i nogle fag.

han er 19 år og han komplimenter mig hele tiden.

meningen med mit brev er om det er ulovligt og hvis ikke om jeg så måske skal prøve at spøger ind til de signaler han giver?

Pige, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 15 år

Du bliver nok nødt til at lægge din forelskelse i ”Giv-et-år” medarbejderen lidt på hylden og bare nyde den uden at handle på den lige nu. Det er nemlig sådan, at alle ansatte på efterskolen har et særligt ansvar for eleverne og derfor ikke må indlede et forhold til dem. Det er altså ulovligt for ”Giv-et-år” medarbejderen, hvis du og han bliver kærester. Det betyder ikke, at du vil kunne blive straffet – men det vil han!

Når du slutter på efterskolen, kan du mærke efter, om stadig har følelser for ham. Så kunne du tage en snak med ham og måske spørge: "Hvad mente du præcis, da du sagde..". På den måde lægger du op til, at det er ham, der skal fortælle, hvordan han har det med dig.

Måske siger han, at det ”bare” er komplimenter, fordi han synes, du er sød eller måske stikker det dybere. Mon det er en mulighed?
Du er velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116111, hvis du har brug for det.

De bedste hilsner
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.